همشهری‌آنلاین: رسانه‌های محلی استرالیا گزارش دادند در یک مرکز بازداشت آوارگان در جزیره نائورو بیش از دو هزار حادثه از قبیل سوء استفاده جنسی، تعرض و آسیب رساندن به خود در دو سال مشاهده شده است که بیش از نیمی از آنها به کودکان مربوط می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمابه نقل ازخبرگزاری رویترز از سیدنی، این اسناد افشاء شده که روزنامه گاردین استرالیا منتشر کرد بار دیگر میزان بالای تعرض و سوء استفاده در مرکز نگهداری آوارگان در جزیره نائورو را نشان داد.

 استرالیا در کشور همسایه نائورو دو مرکز بازداشت آوارگان تاسیس کرده است و اداره می‌کند. سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشر از شرایط این اردوگاه‌ها و سیاست سختگیرانه استرالیا در قبال آوارگان کشورهای دیگر که عمدتا با استفاده از قایق و کشتی خود را به این کشور می رسانند به شدت انتقاد کرده اند.

براساس سیاست دولت استرالیا، آوارگانی که در وسط دریا رهگیری شوند به نائورو و کمپ دیگری در جزیره مانوس در پاپوا گینه نو فرستاده می‌شوند و به آنها گفته می‌شود هیچ‌گاه اجازه اقامت در خاک استرالیا را نخواهند داشت. این سیاست سختگیرانه از حمایت دو حزب عمده این کشور نیز برخوردار است.

سخنگوی اداره مهاجرت استرالیا با اشاره به این‌که کشورش در حال بررسی و تایید احتمالی گزارش‌های ارسال شده توسط پلیس نائوروست، گفت:«باید به این مسئله توجه کنیم که بسیاری از این گزارش ها و حوادث گزارش شده در حد ادعاهای تایید نشده است.»

اسناد افشاء شده‌ای که روزنامه استرالیایی چاپ کرد شامل بیش از دو هزار گزارش مربوط به این قبیل حوادث است که دوره زمانی اوت 2013 تا اکتبر 2015 را شامل می شود.

کمتر از 20 درصد از حدود 500 آواره‌ای که در نائورو نگهداری می شوند را کودکان تشکیل می‌دهند.

در این مدت زمانی، 59 گزارش از حمله به کودکان در این مرکز ارائه شد که هفت مورد از این گزارش‌ها را گزارش تعرض جنسی تشکیل می‌دهد. برخی از این گزارش‌ها نشان‌دهنده سوء استفاده از کودکان توسط نگهبانان مرکز و نیز اقدام‌هايی توسط افراد ناشناس است. 

برخی گزارش‌ها نیز به موضوع‌هاي مختلف درباره کودکان از قبیل وقوع حوادث و نیز سوء رفتار با آنها مربوط می‌شود.

طرفداران حقوق آوارگان و مهاجران معتقدند اسناد افشاءشده نشان می‌دهد استرالیا باید به سیاست خود در زمینه بازداشت آوارگان در وسط دریا پایان دهد و برای پناهجویان حق دسترسی به کمک های پزشکی و روانپزشکی فراهم کند.

کد خبر 342774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha