همشهری آنلاین: رییس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش روحانیون ارتش گفت: شما روحانیون هدایتگر و رشد دهنده این بنیان مرصوصی هستید که خداوند آن را برای حفظ نظام اسلامی، منافع ملت و سرزمین مقدس انقلاب اسلامی خواسته است.

به گزارش ایسنا سردار سرلشگر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی طی سخنانی در مراسم اختتامیه هشتمین همایش سراسری روحانیون ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به تعداد روحانیون شهید به علاوه فرزندان شهید روحانیون نسبت به دیگر شهدای دفاع مقدس خطاب به روحانیون ارتش افزود: شما روحانیون هدایتگر و رشد دهنده این بنیان مرصوصی هستید که خداوند آن را برای حفظ نظام اسلامی، منافع ملت و سرزمین مقدس انقلاب اسلامی خواسته است.

وی ادامه داد: این موارد جزو هدف‌های نظامی کشور بوده و استراتژی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز حفظ و دفاع از این هدف‌هاست که در این راستا سرکوب و انهدام نیروهای متجاوز مد نظر است.

وی با اشاره به این‌که " در دکترین نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران یک اصل و ویژگی وجود دارد که آن اصل با استراتژی و دکترین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی است" اظهار کرد: این اصل تربیت سرباز، افسر و فرمانده تراز جمهوری اسلامی و سرباز، افسر و فرمانده تراز اسلام ناب محمدی است.

به این معنا که این افراد با ایمان و با یقین به نصرت الهی در برابر عملیات روانی دشمن آسیب‌ناپذیر و از سوی دیگر موجب رعب و وحشت در دل دشمن شوند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سازماندهی و تشکیلات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و روش‌ها در نیروهای مسلح همه به گونه‌ای تنظیم شده که اگر ما جزء را به احسن وجه تربیت کنیم کل نیز به احسن وجه درخواهد آمد؛ چراکه سازماندهی نظامی، دل تمام سربازان را تبدیل به یک دل کرده و تمام مشتان آنان را نیز به یک مشت تبدیل می‌کند.

فیروزآبادی با تاکید بر این‌که " در این شرایط تمام هدف سربازان متوجه یک نقطه می‌شود" اظهار کرد: با توجه به قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران و نگاه به دکترین بیان شده اصل اول ولایی بودن مطرح بوده و صرف نظر بر اعتقاد به ولایت کامل الهی و پیامبر و ائمه اطهار، ولایت مطلقه فقیه گام اول است.

وی تاکید کرد: اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه علاوه بر بعد ایمانی و عقیدتی آن در نیروهای مسلح و ارتش یک اصل سازمانی نیز هست؛ چراکه ولی مطلق فقیه، فرماندهی کل قواست و فرمانده در سازمان ارتش نیز همان فرماندهی است که خداوند نصب کرده و رسول خدا نیز خواستار آن است.

وی افزود: یک سرباز و افسر و فرمانده نظامی از نظر سیاسی در خط سیاسی رهبری هستند، همانگونه که در زمان امام خمینی(ره) خط امام گفته می‌شد، امروز نیز مرتبا بر خط امام(ره) تاکید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فرمانده نیروهای مسلح و فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گوش‌شان به دهان، دست و چشم‌شان به اشاره رهبری است، همچنین گوش و چشم رییس سازمان عقیدتی سیاسی و روحانیون آن نیز به سمت و اشاره و عمل رهبریست. چنین امری وحدت فرماندهی و وحدت سازمان‌ها در درون ارتش و نیروهای مسلح را تضمین می‌کند.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: همانگونه که در قانون ارتش وظایف و ماموریت و اختیارات فرماندهی ارتش و نیروهای آن بیان شده است، ماموریت و وظایف سازمان عقیدتی سیاسی نیز عنوان شده است که همه آن‌ها متعلق به ارتش هستند.

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی مومن، حماسی و مقتدر و هوشیاری است که هر لحظه آمادگی دارد که از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند. بنابراین آن‌چه وظیفه فرماندهی است تربیت نظامی، آموزشی، سازماندهی، انضباط، تجهیز و اقتدار است.

فیروزآبادی با اشاره به این‌که "مسوولیت سازمان عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح و ارتش بر عهده روحانیت است" به آیه 122 سوره توبه اشاره کرد و افزود: اولین حوزه علمیه با فرمان خداوند متعال و مسوولیت پیامبر اسلام در مدینه شکل گرفت.

همچنین در این آیه موضوع جهاد نیز مطرح شده است. به پیامبر ابلاغ شد که همه امت اسلامی نباید به سمت جبهه سرازیر شوند. توحید، نبوت، امامت، عدالت و معاد و احکام عملی در حوزه باید آموزش داده شود و روحانیون با ابلاع آن به مردم این کار را انجام دهند.

فیروزآبادی خطاب به روحانیون ارتش سراسر کشور گفت: شما روحانیون در وضعیتی هستید که می‌توانید با کمک به یکدیگر مشکلات را حل کنید. بنابراین فرصت حیات را غنیمت شمرده و از مهلت خود استفاده کنید؛ چراکه روح طلبه است که کمالات را در حوزه علمیه اخذ کرده و این کمالات را به مردم هدیه می‌کند.

وی گفت: شما روحانیون در سازمان عقیدتی سیاسی و چه در سازمان روحانیت در ارتش موظف به جهاد در راه خدا بوده و روح سرباز، افسر و فرمانده را در تمام سلسله مراتب به کمالات آراسته می‌کنید.

رییس ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر این‌که " ارتش در هشت سال دفاع مقدس ثابت کرد تا آخرین دقایق در جبهه مانده است" گفت: تقدس دفاع مقدس مربوط به نقش روحانیت آن است؛ چراکه فرمان جهاد را مرجع تقلید مردم امام خمینی(ره) داد.

وی با تاکید بر این‌که " آن‌چه در جبهه اثر می‌کرد و می‌جنگید و به پیروزی و نصرت الهی ختم می‌شد نقش روحانیت در جبهه‌ها بود" افزود: ضرورت استمرار و تداوم حضور روحانیت احساس شده و روحانیت در نیروهای مسلح باید تداوم یابند.

فیروزآبادی با اشاره به امنیت اجتماعی و واژه جدید آن در مباحث سیاسی و امنیتی گفت: بیان موضوع امنیت مربوط به امنیت کشور، شهر، محله و غیره نیست بلکه امنیت اجتماعی به عنوان امنیت انسان‌هاست و زمانی محقق می‌شود که با آرامش به آن برسد و امنیت اجتماعی چیزی است که هر فرد در اجتماع احساس کرده و محصول تلاش مادی و معنوی آن می‌باشد.

وی در ادامه همچنین به نقش روحانیت در تاریخ اسلام و نقش موثر آنان اشاره کرد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ایران 1000 قدم جلوتر از یک دوره قبل از خود رفته و این نشان از جهش‌های انقلاب اسلامی دارد.

فیروزآبادی تاکید کرد: آمریکا در مخالفت با پرونده هسته‌یی ایران مخالف پیشرفت علمی و پیشرفت کشورمان است.

وی در پایان گفت: دولت ایران با آرامش در خط امام و بر اساس سفارش‌های رهبری عمل می‌کنند و باید از مسیر اقتصادی در پیش گرفته شده و سیاست خارجه فعال قدردانی کرد.

کد خبر 34281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز