همشهری آنلاین: دولت‌های سوئد و اکوادور توافق کردند تا «جولیان آسانژ» بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس در سفارت اکوادور در لندن مورد مصاحبه مقام‌های قضایی استکهلم قرار بگیرد. او در سوئد به تجاوز جنسی متهم است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، مقام‌های اکوادور حدود چهار سال پیش پیشنهاد دادند تا بازجویی از جولیان آسانژ که به افشای سندهای دیپلماتیک محرمانه آمریکا متهم است، در سفارتشان در لندن، جایی که آسانژ از اوت 2012 به آن پناه برده است، انجام شود. آسانژ مدعی است که تلاش‌های دولت سوئد برای استردادش در واقع تلاش برای تحویل او به دولت آمریکاست تا برای افشای سندهای محرمانه محاکمه شود.

وزارت خارجه اکوادور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در هفته‌های آتی تاریخی برای برگزاری جلسه مصاحبه با جولیان آسانژ در سفارت اکوادور در انگلیس مشخص می‌شود.

ماه فوریه نهادی در سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای گفت که آسانژ قربانی بازداشت خودسرانه دولت‌های سوئد و بریتانیا شده است. پیش از سال 2012، آسانژ به مدت 550 روز در حبس خانگی بود. مقام‌های اکوادور گفته‌اند که از سال 2012 به دادستان‌های سوئد می‌گفتند که با آسانژ داخل سفارت مصاحبه کنند.

کد خبر 342882

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha