سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان پارک فناوری پردیس داروی درمان قطعی میگرن را رونمایی کردند. این دارو به صورت کم‌تهاجمی تولید شده است.

داروی میگری هیل

به گزارش ایسنا، دکتر رمضانی از محققان این طرح در مراسم رونمایی از داروی درمان قطعی میگرن، با تاکید بر اینکه این دارو با عنوان «میگری هیل» تولید شده است، افزود: این دارو به صورت بخور استنشاقی است که بر اساس پروتکل‌های خاصی بیماران مبتلا به میگرن در کلینیک از آن استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه این دارو به صورت کم‌تهاجمی تولید شده است، از تولید فرم مایع این دارو که قدرت جذب سریع و کم‌تهاجمی دارد، خبر داد.

رمضانی با بیان اینکه بیماری میگرن در دو نوع حاد و مزمن افراد را مبتلا می‌کند، توضیح داد: در حالت مزمن 21 حمله در سال رخ می‌دهد؛ ولی در حالت حاد 15 حمله در ماه با طول مدت بیشتر از 14 ساعت ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه این دارو داروی درمان قطعی میگرن است، یادآور شد: با اعلام و مجوز سازمان غذا و دارو، این دارو وارد فاز 3 تولید می‌شود.

به گفته وی، این دارو قرار است به چندصد نفر از بیماران مبتلا در کلینیک آرامش ارائه شود.

این محقق با اشاره به شیوع بیماری میگرن در کشور خاطرنشان کرد: ضریب شیوع بیماری میگرن در جوامع بزرگ 10.29 درصد است و بر اساس برآوردها در ایران حدود 8 میلیون نفر مبتلا به بیماری میگرن هستند.

رمضانی با بیان اینکه 10 درصد از این بیماران جزو بیماران حاد میگرنی هستند، اضافه کرد: طبق برآوردهای انجام شده در کشور آمریکا سالانه حدود 21 تا 27 میلیارد دلار ضررهای ناشی از این بیماری به دلیل مصرف انواع مُسکن‌ها، غیبت از کار، هزینه‌های کلینیکالی و افت بهره‌وری را متحمل می‌شود.

به گفته وی، این دارو در سال 84 تولید و در سال 88 وارد فاز تولید صنعتی شد و در کلینیک آرامش نیز بر روی بیش از 1400 بیمار مورد استفاده قرار گرفت.

رمضانی اضافه کرد: از 1400 بیمار مصرف‌کننده داروی «میگری هیل»، 81 درصد آنها درمان قطعی شدند و در افرادی که درمان نشدند، منجر به کاهش حملات میگرن در آنها شد.

کد خبر 343423

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha