چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: عربستان سعودی در واکنش به انتقادهای سازمان ملل متحد، این سازمان را به قطع کمک‌های مالی‌اش تهدید کرد.

 در پی افزایش انتقادهای سازمان ملل از عربستان سعودی در حمله به بیمارستان‌ها و مراکز غیر نظامی در یمن، عربستان سازمان ملل را تهدید کرد، میلیون‌ها دلار کمک‌های مالی‌اش به این سازمان را قطع خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز،پس از حمله هوایی روز دوشنبه 25 مرداد هواپیماهای ائتلاف به بیمارستان متعلق به سازمان پزشکان بدون مرز، که طی آن 14 تن کشته و 19  تن دیگر زخمی شدند؛ این بار، بر اثر حمله نیروهای ائتلاف به رهبری رژیم سعودی به بیمارستانی در یمن، دست کم 9 شهروند غیرنظامی جان خود را از دست دادند. در اقدامی قابل تامل، ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی مدعی است، تحقیقات خود را در خصوص حمله هواپیماهای عربستان سعودی به این بیمارستان، آغاز کرده است.

سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از بمباران مراکز بیمارستانی و غیر نظامی توسط بمب افکن‌های سعودی، به شدت از این کشور انتقاد کرده است.

الساندرا ولوچی، مدیر بخش اطلاعات سازمان ملل متحد گفت:« بر اثر بمباران هوایی مناطق مسکونی، بیش از 70 مرکز درمانی و بیمارستانی از جمله سه مرکز سازمان پزشکان بدون مرز که در آن تجهیزات پزشکی نگهداری می‌شد، در سطح وسیعی خسارت دیده‌اند.»

ولوچي افزود:« دبیر کل سازمان ملل عمیقا از این گونه حمله‌هاي هوایی ابراز تاسف کرده است.»

این سومین بار از شنبه گذشته است که هواپیماهای سعودی با بمباران مراکز غیر نظامی، افراد غیر نظامی بی گناه را به خاک و خون می‌کشند. بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز که در شهر «عبس» در شمال یمن واقع شده است، در دست ارتش و کمیته های مردمی یمن است. به گفته شاهدان ، گروه‌های پزشکی در هراس از بمباران‌های جدید به دلیل ادامه پرواز جنگنده‌ها بر فراز این منطقه، قادر به تخلیه سریع مجروحان نیستند.

کد خبر 343503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha