همشهری آنلاین: «جان جهان» روایت‌گر دیده‌ها و شنیده‌های زمین و آسمان دو شاهد زنده واقعه غدیر خم برای نوجوانان شده است.

زمین و آسمان راوی غدیر خم می‌شوند

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، این اثر به قلم سعید روح‌افزا به زودی راهی بازار نشر می‌شود و در آن داستان غدیر خم از نگاه زمین و آسمان با نگارشی شیوا و خواندنی بازگو شده است.

نویسنده این کتاب در این زمینه به اهمیت واقعه غدیر خم اشاره می‌کند و می‌گوید: آن‌چه در «غدیر خم» روی داد، بی‌تردید یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تاریخ بشر است چرا‌که پیامبر گرامی اسلام در روز غدیر، به همه‌ی حاضران و شاهدان فرمان داد که از دیده‌ها و شنیده‌های خود، غایبان را باخبر کنند.

این نویسنده آثار مذهبی برای نوجوانان، یادآور شد: بسیاری از شاهدان این واقعه، به فاصله‌ی چند سال و چند ده سال پس از آن، از دنیا رفتند، ولی دو شاهد این واقعه هنوز زنده‌اند و می‌توانند از چیزهایی که دیده‌اند و شنیده‌اند، نزد دیگران گواهی دهند. این دو شاهد،« زمین و آسمان» هستند.

«پیش از این، هر وقت که خشکی و تشنگی، گلوی زمین را می‌فشرد، دست بخشنده آسمان، باران را به کام زمین می‌ریخت و هر بار که آسمان عطش پیدا می‌کرد، از دست گشادۀ دریاها و رودها می‌نوشید. همیشه‌، آسمان ، حرف زمین را می‌فهمید و زمین، نیاز آسمان را درک می‌کرد، ولی امروز، این گونه نیست. امروز ، .........» این بخشی از کتاب جان جهان است که به زودی از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی راهی بازار نشر می‌شود.

سعید روح افزا نویسنده این اثر دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی، در سال 1343 در گرگان به دنیا آمد و نگارش را از سال 1359 با عضویت در هیات تحریریه مجله سروش آغاز کرد و سپس قالب‌های گوناگونی مانند قصه، نمایش‌نامه و فیلم‌نامه را تجربه کرد.

وی تاکنون علاوه بر نوشتن متن برنامه‌های متعدد داستانی و نمایشی، موفق به انتشار ده‌ها کتاب شده است که مخاطب بیشتر آن‌ها کودکان و نوجوانان هستند. بسیاری از آثار او نیز در جشنواره‌های تخصصی مورد تحسین قرار گرفته‌اند.

مجموعه سه جلدی «از شما به سوی شما، برای شما»،‌ «انسان‌ها پای ترازو بایستند» و «مژده‌ای در کوهستان» نوشته این نویسنده در دوازدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان در سال 1385 شایسته دریافت لوح زرین بخش کتاب‌های دینی شناخته شد و کتاب مژده‌ای در کوهستان در بیست و چهارمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و «او همنشین فرشته‌ها بود» در جایزه کتاب فصل زمستان87 مورد تقدیر قرار گرفت و در بیست و هفتمین دوره جایزه کتاب سال نیز برگزیده شد.

همچنین از کتاب «غنچه های پرپر» اثر این نویسنده و از آثار دفتر نشر فرهنگ اسلامی در پنجمین جشنواره کتاب سال رضوی و چهارمین دوره جشنواره ادبی و هنری امام رضا (ع) و.... تقدیر شد.

کتاب «جان جهان» در 64 صفحه و با تصویرگری سید میثم موسوی و طراحی گرافیک اثر کوروش پارسا نژاد به زودی منتشر می‌شود.

کد خبر 343927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha