مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناسا توانست موتور قدرتمند‌ترین راکت فضایی خود، راکت اعماق فضای سیستم پرتاب SLS خود را با موفقیت آزمایش کند.

براساس گزارش ساينس الرت، اين سومين آزمايش موفق موتور RS-25 ناسا است و قرار است در ماه سپتامبر سه موتور ديگر مورد آزمايش قرار گيرند تا براي هدف اصلي خود، بردن انسان به مريخ آماده شوند.

به گفته ناسا SLS در چند سال آينده به قدرتمند‌ترين راكت ناسا تبديل خواهد‌شد. اين موتورها كه توسط متخصصان راكت و رانش جت در آمريكا ساخته شده‌اند، پيش از اين موتور اصلي شاتل‌هاي ناسا بوده‌اند و از سال 1981 تا 2011 در 135 ماموريت‌هاي مختلف به كار گرفته شده‌اند.

اكنون ناسا به اين موتورها نياز دارد تا آنها را در سطحي بالاتر از گذشته بار بگيرد و قدرتمند‌ترين راكتي كه تا‌به‌حال در اختيار داشته را بسازد. اين راكت پس از تكميل نيروي خود را از دو بوستر پنج‌بخشي تامين خواهد كرد كه يكي از آنها در اوايل ماه آگوست مورد آزمايش قرار گرفته‌است.

اين بوسترها به گونه‌اي طراحي شده‌اند كه طي دو دقيقه اول پرواز با موتور اصلي همكاري كنند تا بيش از 75 درصد انرژي مورد نياز براي رانش راكت و خارج كردن آن از ميدان گرانشي زمين را تامين كنند. اين بوسترها كه هريك ارتفاعي برابر يك ساختمان 17 طبقه دارند، پنج تن سوخت در ثانيه مصرف مي‌كنند تا نيروي برابر 1.6 كيلوگرم رانش را براي آغاز پرواز ايجاد كند.

راكت SLS خود ارتفاعي بيشتر از مجسمه آزادي خواهد داشت، و از قابليت حمل باري دو برابر بيشتر از ظرفيت شاتل‌هاي پيشين ناسا برخوردار است. اين راكت به گونه‌اي طراحي شده تا بتواند چهار مسافر را به همراه فضاپيماي اوريون ناسا به فضا حمل كند. تركيب اين راكت و فضاپيما در نهايت انسان را به فواصلي دورتر از فضا خواهند برد، اما پيش از آن بايد پروازي آزمايشي را در سپتامبر سال 2018 به پايان برسانند.

کد خبر 343984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha