در مراسم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران - مبارک که با آرزوی برقراری صلح و امنیت در جهان، آغاز شد، عروسک‌های غول‌پیکری که در آبادان تولید شده‌اند بیش از همه توجه برانگیز بود.

عروسک

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران - مبارک با حضور چشمگیر خانواده‌ها و فرزندان‌شان آغاز به کار کرد. این دوره از جشنواره در ابتدا با برگزاری کارناوال عروسک‌ها با همراهی خانواده‌ها از مقابل تالار وحدت آغاز شد.

حضور پرتعداد و غير قابل پيش‌بيني مردم از اقشار مختلف به ويژه كودكان از ويژگي‌هاي بارز اين افتتاحيه بود.

عروسک

در فراخوان جشنواره از مردم خواسته شده بود هر كس عروسكي دارد با خود به همراه آورد از اين روي انواع عروسك‌ها به ويژه عروسك‌هايي با ريخت و تركيب اسطوره‌هاي ايراني در جاي جاي اين مراسم به چشم مي‌خورد.

چشم‌نوازترين اين عروسك‌ها مجموعه‌اي از عروسك‌هاي غول پيكر با تصاوير اساطيري و فرهنگي ايراني بود كه توسط هنرمندان منطقه آزاد اروند درست شده بود.

در اين خصوص، خالد جواني خوش رو و برومند كه يكي از اين عروسك‌هاي غول پيكر را به تماشا گذاشته بود گفت: «ما در آبادان كارگاه توليد اين عروسك‌ها را داريم و يكسال است مشغوليم. معلم‌هاي فرانسوي از سوي منطقه آزاد اروند و يونيما به اينجا آمدند و به ما در خصوص ساخت اين نوع عروسك‌ها و تكينك‌هاي عروسك‌گرداني آن آموزش‌هاي لازم را دادند.
او جواب داد: «سازمان منطقه آزاد اروند و يونيما ايران.»

عروسک

حضور عروسک‌های غول‌پیکر زال، رستم، رودابه، غول شاهنامه، چارلی چاپلین و عروسک‌های داستانی و فانتزی دیگر از جذابیت‌های این کارناوال بود که با استقبال کودکان همراه شد. در عین حال کودکان حاضر در این کارناوال تابلوهای شعار جشنواره را که «آسمان عروسک‌ها آبی است» حمل می‌کردند.

بعد از طی شدن مسیر کارناوال عروسک‌ها تا محوطه مجموعه تئاتر شهر، مرضیه برومند دبیر این دوره از جشنواره سخنانی را ایراد کرد.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران - مبارک در ابتدای سخنان خود گفت: جشنواره را به نام خدا شروع کنم. دعا می‌کنم که آسمان همه عروسک‌ها و همه بچه‌ها آبی باشد. آرزو می‌کنم که صلح و امنیت همیشه و در همه جای دنیا برقرار باشد. آرزو می‌کنم هیچ بچه‌ای در هیچ کجای دینا شب را با وحشت سپری نکند.

کد خبر 344259

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha