جمعه ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه پنجم شهریور در تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی برگزار شد.

صدیقی حجت‌الاسلام

به گزارش مهر، حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: شهید رجایی و باهنر را دو الگوی قابل ارائه به دولتمردان خواند و گفت: بازخوانی زندگی این دو شهید بازتولیدی برای مسئولان فعلی خواهد داشت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: شهید باهنر و رجایی در عرصه انقلاب آمدند و چهره پرجاذبه‌ای از مسئولیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی ارائه کردند، تابلو شدند و برای همیشه تابلو ماندند.

وی گفت: در هفته دولت، دولتمردان باید قبل از آنکه مانور تبلیغاتی داشته باشند و کارهای کم و زیاد خود را به مردم عرضه کنند، اقدامات خود را ارزیابی کنند و ببینند سر سفره چه شهدایی نشسته‌اند و با آنها تناسبی دارند یا خیر.

صدیقی با اشاره به خاطراتی از شهید رجایی در زمینه ساده‌زیستی و پرهیز از تجملات در دفتر کارش، گفت: مسئولان نگاهی به دفترهایشان بکنند، اگر جنوب شهری‌ها بیایند به دفترشان نگاه کنند، برداشتشان چیست؟ حکومت علوی چیست و کجا قرار دارد؟ سیره شهید رجایی در قیامت برای همه روسای جمهورها حجت است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به ولایت‌پذیری شهید رجایی، تصریح کرد: الان به مسئولان اجرایی کشور توصیه می کنم در ولایت‌مداری، شهید رجایی و شهید بهشتی برنده‌اند. دنیا و آخرت خدا آنها را سرافراز کرد. ریاست جمهوری مثل یک رؤیاست، به همین زودی تمام می شود. باید ببینیم برای آیندگان الگو هستیم، راه شهید رجایی را می رویم؟

وی ادامه داد: باید ببینیم آیا مواظب هستیم که حرفی نگوییم که خلاف نظام و خلاف صحبت های نایب امام زمان (عج) باشد و یا خدای ناخواسته دشمنان هر روز سوژه جدیدی دارند که بگویند در ایران اختلاف نظر وجود دارد؟

صدیقی، علت ماندگاری شهید رجایی را ساده زیستی، اعراض از تجملات و اشرافی‌گری خواند و گفت: شهید رجایی وقتی به سازمان ملل رفت، با قدرت، عزت برای ما آورد. هیچ جای سخنانش انفعال نبود. شهید رجایی در برابر استکبار و زورگویان قرن، آنچنان شجاع بود که گویا قدرتی برای آنان نمی‌دید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: این حالت عزت و کرامت در قراردادها، در صحبت‌ها باید وجود داشته باشد. نمی‌خواهم پرده از یکسری چیزها بردارم. حرکت‌های دیپلماتیک کشور باید در همه جا برای ما موجب سرافرازی و اقتدار باشد.

وی اظهار داشت: عمل فردی و اجتماعی مسئولان ما باید در تراز عمل شهید رجایی باشد.

صدیقی ابراز امیدواری کرد: قوه مجریه در هفته دولت دل مردم را شاد کند، اما مغرور نشود. آنچه انجام شده است در برابر آنچه باید انجام شود، قابل ملاحظه نیست. نیازهای کشور بسیار زیاد است. سه سال از عمر دولت گذشت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه نباید مسئله برجام را بزرگ کنیم، گفت: مقام معظم رهبری مرتب درباره بدعهدی دشمنان صحبت می‌کنند، اما عزیزان ما حاضر نیستند از این بدعهدی‌ها و خلاف‌های دشمن قهار ما یک جمله صحبت کنند و از آنچه وعده داده شده بود و انجام نشده، صحبت کنند.

وی اظهار داشت: باید واقعیات را برای مردم بازگو کنیم که این گونه دلنشین خواهد بود.

حجت الاسلام صدیقی ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان گفت: این فرصت باقیمانده را به مسائل حاشیه ای سپری نکنید. مردم ما گرفتاری های زیادی دارند.

وی تصریح کرد: این فرصت باقیمانده فرصت سیاسی‌کاری و تبلیغات انتخاباتی نیست. اگر این فرصت را از دست دهید معلوم نیست فرصت مجددی برای خدمت به مردم پیدا کنید.

صدیقی خطاب به دولت گفت: در این مدت آنچه برای گسترش نفوذ خودتان انجام دادید همه را از دست دادید، ولی آنچه برای خدا انجام دادید، باقی ماند.

وی همچنین از دولت خواست در فرصت باقیمانده هفت محور دستورات مقام معظم رهبری را اجرا کند.

صدیقی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تهران در خصوص مسائل سوریه گفت: خداوند قول داده است که اگر مرا یاری کنید شما را یاری می‌کنم. سوریه در حال اضمحلال بود و بشار اسد در حال رفتن بود و جبهه صهیونیسم جهانی در حال آمادگی برای پیشروی بود، اما این اعجاز جبهه مقاومت است که علیرغم اینکه طی چند سال اخیر از بیش از ۸۰ کشور نیرو و تجهیزات به این فتنه وارد می شود، هنوز نتوانستند کاری انجام دهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: به فضل الهی هر روز جبهه تکفیر در حال ضعف و مقاومت مقتدرتر است. ان شاء الله به همین زودی شاهد باشیم خطر تکفیر در منطقه با نابودی‌شان به کلی ریشه‌کن شده و سوریه و قبر شریف حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) مورد زیارت ملت ایران قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اوضاع یمن، گفت: عربستان سعودی طی یک سال گذشته اقدام به کودک‌کشی، بمباران مدارس، درمانگاه ها، بیمارستان ها و زیرساخت ها در یمن کرد.

صدیقی ادامه داد: اما پس از این مدت شرارت نتوانستند به جایی برسند و شورای سیاسی در یمن با ائتلاف حزب‌الله و یک گروه دیگر و با حضور و پشتیبانی میلیونی ملت یمن، شکست جدید سیاسی برای عربستان است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، عربستان را عنصر فتنه‌گر منطقه خواند و گفت: امیدواریم همان طور که مقاومت در ایران میوه اقتدار داد و در سوریه ان شاء الله به بر می‌نشیند، در یمن هم ان شاء الله شاهد استقلال یمن و اضمحلال ائتلاف ضدبشریت عربستان و حامیانش باشیم.

وی در بخش پایانی خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به تبریک مقام معظم رهبری به قهرمانان المپیک گفت: رهبری فرمودند دل ملت را شاد کردید و اعلام رضایت فرمودند، خدایا، شادی تو در رضای دل ملت است.

صدیقی ادامه داد: علاوه بر تبریکی که رهبر ما به این قهرمانان عزیز داشتند، روی جهتی عنایت فرمودند، آن هم حضور یک بانو با حجاب ایرانی و اسلامی که انتقال فرهنگ است و برای ما جای سرافرازی است. الحمدالله بانوان ما به صورت پوشیده در صحنه‌های ورزشی حضور یافتند و برای ما کسب آبرو کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین در خصوص جایگاه مساجد گفت: در دوران دفاع مقدس، رادیو و تلویزیون آژیر خطر می‌کشیدند، می‌گفتند توجه، توجه، وضعیت قرمز است به پناهگاه‌ها بروید.

وی با بیان اینکه دولت باید پیشرفت هایش در مسائل فرهنگی را در هفته دولت تشریح کند، گفت: به آقای وزیر آموزش و پرورش گفتم شما بازده خدمتتان باید این باشد که دبیرستانی‌ها را مسجدی کنید. مساجد پناهگاه هستند.

صدیقی با اشاره به خطر فضاهای مجازی تاکید کرد: امروزه هجمه فرهنگی خطرش از بمباران‌ها و موشک‌باران‌ها بیشتر است. در فضای مجازی دولتها مکلف هستند علاوه بر استفاده از ظرفیت این فضاها، نسبت به رفع خطرات اقدام کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه مساجد دانشگاهها باید مسجدمحور باشند، گفت: خدا را شکر می کنیم مساجد دانشگاهها در موقع نماز پر هستند اما اینها چند درصد دانشجویان هستند؟ باید فرهنگسازی شود.

وی تاکید کرد: جهش‌های علمی ما از سوی جوانان نمازخوان و مسجدی ما است. باید جوانان در امور مساجد هم سهیم شده و ابتکار به خرج دهند. مساجد برای ما سنگر است و جبهه‌ای که سنگر ندارد در معرض نابودی است.

کد خبر 344400

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha