همشهری آنلاین: مدیران سینمایی در پى درگذشت هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر داود رشیدى فقدان این بازیگر نامدار را تسلیت گفتند.

rashidi

باسمه تعالي

بر زمينى كه نشان كف پاى تو بود
سالها سجده صاحبنظران خواهد بود
چه غم انگيز است غروب ستاره اي درخشان از آسمان فرهنگ و هنر ايران. و چه دردناك است خداحافظي با مردي فرهيخته و مهربان. چهره آرام و دلشيني كه مي ماند براي هميشه در خاطره تاريخي يك ملت. او هميشگي است چون از جنس بودن است و روشنايي. از اين پس هر جا نور هست ، هر جا روشنايي و ستاره هست مي توان از او سراغ گرفت. در باغ و بوستان هنر ايران، در لابلاي شقايقها آنجا كه به احترام بالا مي رود پرچم سينماي ايران، داوود رشيدي را مي شود دوباره ديدار كرد. در قله ها، در سينه هاي مالامال از عشق و إيمان ، آنجا كه سخن مي رانيم از اراده، خوباوري، اعتماد و گفته مي شود واژه زيباي پدر، همسر، خانواده، و إنسان داوود رشيدي هست. باغبان پير گلشن رازهاي ناب انساني از ميانمان رفت. اما او هست و هميشه خواهد ماند در خاطرمان.

اين غروب غم انگيز را تسليت مي‌گويم از صميم قلبم به همسر بي مانندش بانو احترام برومند، فرزندان داغدارش، جامعه سينما و تئاتر و همه مردم ايران

  • پيام تسليت رئيس بنياد سينمايي فارابی:

داود رشیدی متعلق به نسلی است که به هنر بازیگری شأن اَکادمیک بخشید. ایفای نقش‌های ماندگار، به سینمای نوپای ایران، اعتلایی دیگر داد و مخاطبان را با دنیای متفاوتی از نقش اَفرینی مواجه ساخت و نسلى به تماشاى هنرمندىِ او قد كشيد.

ضمن عرض تسلیت به خانواده بزرگ سینمای ایران و همسر و فرزندان هنرمندش، برای آن مرحوم از درگاه خداوند علو درجات را مسئلت می‌نماید.

- علیرضا تابش | مديرعامل بنياد سينمايى فارابى

کد خبر 344401

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha