همشهری آنلاین: رییس آکادمی اسکار با حمایت از فیلم «تولد یک ملت» گفت لازم است تا مردم این فیلم را بییند و در همین حال یکی از اعضای اسکار گفت به تماشای فیلم نمی‌رود.

سینما

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، شریل بون آیزاکس رییس آکادمی اسکار گفت هیچ اهمیتی ندارد که در گذشته زندگی نیت پارکر نویسنده و کارگردان فیلم «تولد یک ملت» چه اتفاقی افتاده و مردم نیاز دارند فیلمی را که وی ساخته به خاطر ارزش‌های خود فیلم  ببینند.

وی گفت هر چند هنوز فیلم را ندیده، اما با توجه به گفتگویی که در جشنواره فیلم ساندنس درباره این فیلم صورت گرفته بود می‌داند که این فیلمی است که مردم باید آن را ببینند.

این فیلم را پارکر نوشته و کارگردانی و در آن بازی هم کرده است، اما از آنجا که وی در سال ۱۹۹۹ با  ژان سلستین همکار نویسنده‌اش درگیر اتهام تجاوز به یک همکلاسی دختر خود شدند اکنون فیلم او اجازه پخش پیدا نکرده است. هر چند در آن پرونده سلستین مقصر شناخته شد و در بررسی مجدد پارکر در دادگاه حاضر نشد، حالا با انتشار خبر ساخته شدن «تولد یک ملت» رسانه‌ها دوباره پرونده قدیمی این کارگردان را مطرح کرده و مانع نمایش فیلم وی شده‌اند. این در حالی است که شاکی پرونده در سال ۲۰۱۲ دست به خودکشی زد و دیگر امکان بررسی پرونده وجود ندارد.

رییس آکادمی اسکار درباره مقصر بودن پارکر در آن پرونده گفت: این یک نظر درباره زندگی شخصی  وی است. از سوی دیگر درباره خود فیلم هم دیدگاه‌های مهمی وجود دارد. آنچه اهمیت دارد این است که مردم باید فیلم را ببینند و از آن لذت ببرند و از آن الهام بگیرند و تحت تاثیر آن واقع شوند.

وی در پاسخ به این که آیا این کار تاثیر منفی بر مردم  نمی‌گذارد؟ گفت: چرا باید درباره احتمالات فکر کرد. باور من این است که مردم باید فیلم را ببینند و درباره آن قضاوت کنند، نه درباره زندگی سازنده‌اش.

فیلم «تولد یک ملت» درباره زندگی ۱۸۳۱ برده و شورش آنها به رهبری برده‌ای به نام نت ترنر را روایت می‌کند و تصویرگر ترس و وحشت حاکم بر زندگی برده‌ها است. این فیلم در ماه ژانویه در جشنواره فیلم ساندنس نمایش داده شد و امتیاز پخش آن با قیمت رکوردشکن ۱۷.۵ میلیون دلار به فاکس فروخته شد.

در عین حال مارسیا نستیر از اعضای آکامی در بخش شاخه ویژه گفت: برای من خیلی سخت است بتوانم شخصیت فردی را که نویسنده، کارگردان و بازیگر یک فیلم است از فیلم جدا کنم، آن هم کسی که درگیر پرونده تجاوز به یک زن بوده است. من به تماشای این فیلم نمی‌روم.

در پی مطرح شدن اتهام آزار جنسی علیه نیت پارکر ستاره و کارگردان «تولد یک ملت» هفته پیش بنیاد فیلم آمریکا از نمایش این درام تاریخی جلوگیری کرد. قرار بود جلسه پرسش و پاسخی نیز پس از نمایش فیلم برگزار شود که آن هم لغو شد. این اتهام که از هفته گذشته بازیگر و فیلمساز ۳۶ ساله را درگیر کرده، «فاکس سرچ‌لایت» استودیوی پخش‌کننده فیلم را نیز وارد ماجرا کرده است.

کد خبر 344521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha