شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: چهره‌ای که نخستین‌بار در ۱۱ سالگی در فیلم ابوالحسن داوودی مقابل دوربین رفت، با حضور در سریال «زیرزمین» بین مردم شناخته شد و با بازی در نقش‌های متفاوت دوره نوجوانی را پشت سر گذاشت.

امیر حسین آرمان و عمار تفتی در نمایی از سریال «پریا»

عمار تفتي علاوه بر سينما و تلويزيون، در تئاتر هم حضوري جدي دارد و كيفيت نقش را مهم‌ترين معيار خود در انتخاب پروژه‌ها مي‌داند. او كه اين شب‌ها با ايفاي نقش شهرام در سريال «پريا» به كارگرداني حسين سهيلي‌زاده در تلويزيون ديده مي‌شود، مجموعه‌هاي «ميوه ممنوعه»، «ساختمان85»، «خط سوم»، «رنگ شب»، «شب مي‌گذرد» و «شايد براي شما هم اتفاق بيفتد» را در كارنامه دارد.

  • پيشنهاد خودم بود

تفتي درباره حضور در سريال پريا به همشهري مي‌گويد: «فيلمنامه را نخوانده بودم اما اطلاعاتي درباره سريال و موضوع آن داشتم و خودم ابتدا درخواست بازي در نقش شهرام را دادم. آن زمان گفتند بازيگري ديگر براي اين نقش انتخاب شده، با اين حال نزديك به 2‌ماه درباره شهرام فكر كردم؛ اينكه چرا اصرار دارم اين نقش را بازي كنم و چگونه مي‌توان از عهده آن برآمد. با اينكه من گزينه آنها نبودم اما اگر نقش برايم مهم باشد، حتما دنبالش مي‌روم. سرانجام از گروه توليد براي بازي در نقش شهرام تماس گرفتند و من هم پذيرفتم.»

  • يك نقش باورپذير

بازيگر «گل‌هاي گرمسيري» در پاسخ به‌احتمال تكراري شدن بازي‌هايش در نقش جوان معتاد پاسخ مي‌دهد: «در 13سال فعاليت بازيگري در 4نقش معتاد بازي كرده‌ام و خودم فكر مي‌كنم به تكرار نيفتاده‌ام. موضوع اين است كه نقش‌هاي من براي مقاطع سني مختلف بوده و فكر مي‌كنم شخصيت شهرام در پريا آخرين حضورم در نقش معتاد در اين مرحله باشد. هميشه سعي كرده‌ام به نقش‌ها نگاهي متفاوت داشته باشم. غرض تعريف از خود نيست اما شايد توانسته‌ام از عهده اين نقش بربيايم كه تماشاگر هر بار من را در نقش معتاد باور مي‌كند و اين برايم جذاب است.»

  • نقشي كه بازي مي‌كنم

تفتي كه اين روزها مشغول تمرين نمايشي براي اجرا در ماه‌هاي آينده است، با نگاه به مضامين اجتماعي به‌ويژه ايدز درباره توليد سريال‌هايي با اين موضوع يادآور مي‌شود: «من نگرش و تعريفي در حوزه رسانه و اهداف آن ندارم. آنچه براي يك بازيگر اهميت دارد، نقشي است كه بايد از عهده اجرا و ايفاي آن به خوبي بربيايد. تماشاگر بايد نقش و داستان را بپذيرد و باور كند.

البته اين را هم بايد درنظر گرفت كه تماشاگر هميشه از اثري كه به نمايش درمي‌آيد ‌جلوتر است.» بازيگر پريا مي‌افزايد: «بازيگر نقش را از جامعه مي‌گيرد و آن را دوباره به نمايش مي‌گذارد اما تماشاگر در همان جامعه زندگي واقعي خود را دارد و محيط خود را بيشتر درك مي‌كند. درست است كه بازيگر از بيرون موضوع را مي‌بيند اما مخاطب آن را از نزديك حس مي‌كند؛ به همين دليل، هيچ‌وقت سرش كلاه نمي‌رود. اثر هنري نمي‌تواند به راحتي دروغ بگويد، اغراق و كتمان كند؛ بنابراين اگر سريالي بتواند بر تماشاگر تأثير بگذارد، پس تماشاگر آن را درك مي‌كند و دوست دارد.»

  • پالايش روحي در تئاتر

عمار تفتي كه سال‌هاست در عرصه‌هاي سينما، تلويزيون و تئاتر بازي مي‌كند، مي‌گويد: «از ابتدا مرا سينما جادو كرده و من از همان دوران نوجواني به بازيگري در سينما علاقه‌مند شدم. گرچه اين رسانه هميشه برايم قدرت جادويي دارد اما حضور در تئاتر را براي خودم لازم مي‌دانم. هميشه تئاتر برايم مهم و قابل احترام بوده و فكر مي‌كنم براي بازيگر حكم پالايش روحي را دارد. البته بازيگري شغل من است و نقشي كه بازي مي‌كنم، بيش از هر چيز برايم اهميت دارد.»

کد خبر 344538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha