با ورود وزیر ارشاد به بحث برگزاری کنسرت‌ها و به میان آمدن نام قوه قضاییه به‌عنوان عامل اصلی لغو بسیاری از برنامه‌های موسیقی، روزگذشته مطالبی مرتبط با موضوع کنسرت از زبان دادستان تهران رسانه‌ای شد که ۳ شهریور در نشست آسیب‌های اجتماعی مطرح شده بود.

کنسرت

به گزارش همشهري، عباس جعفري دولت‌آبادي كه هفته گذشته هم در موضوع ممنوع شدن فعاليت چند سينماگر اظهارنظر كرده بود، اين بار نظر خود را درباره بحث برگزاري كنسرت‌هاي موسيقي چنين بيان كرد: «دادستاني تهران پيشنهاد مي‌كند برگزاري كنسرت در تهران منوط به تضمين و تأمين امنيت مراسم از سوي استاندار يا فرماندار تهران و تضمين سلامت محتواي برنامه‌ از سوي وزارت ارشاد باشد.»

اين در حالي است كه وزارت ارشاد و مجموعه دولت پيش از اين با اصلاح آيين‌نامه مربوط به نقش و جايگاه اداره اماكن نيروي انتظامي در صدور مجوز برنامه‌هاي هنري به‌ويژه كنسرت، گامي به پيش نهاده و در حال رايزني با قوه قضاييه براي كاستن از عوامل بازدارنده اجراي برنامه‌هاي موسيقي بودند. با توجه به شروط پيشنهادي دادستاني تهران براي برگزاري كنسرت، به‌نظر مي‌رسد وزير ارشاد و معاونان او راهي سخت براي ادامه مسير فعلي داشته باشند.

جعفري دولت‌آبادي در جلسه هفته گذشته با اشاره به موضوع برگزاري كنسرت‌ها و مشكلات ناشي از آن، گفت: «اين برنامه‌ها از گذشته هم برگزار مي‌شده و موضوعي تازه نيست. علاوه بر تضمين و تأمين امنيت مراسم و سلامت محتواي برنامه از سوي نهادهاي دولتي، ضبط رسمي برنامه از سوي پليس پيشنهاد ديگر ماست كه مي‌تواند اقدامي پيشگيرانه در جلوگيري از به‌وجود آمدن مشكلات كنسرت‌ها باشد.»

دادستان تهران عملي شدن اين سه پيشنهاد را منوط به پاسخ مثبت دستگاه‌ها و مانع ايجاد تنش‌ در برگزاري و لغو كنسرت‌ها دانست و افزود: «به اين ترتيب، مسئولان در برگزاري كنسرت‌ها احساس مسئوليت مي‌كنند و در ضمن تنش‌هاي فعلي از بين مي‌رود و مسئولان به وظايف خود عمل مي‌كنند. اگر كنسرتي هم با مشكلات محتوايي و امنيتي خلاف موازين برگزار شود، دادستاني تهران از وزير ارشاد، استاندار و فرماندار تهران توضيح خواهد خواست.»

کد خبر 344540

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha