همشهری آنلاین: ۲۰ نماینده مجلس در نامه‌ای از علی مطهری به دلیل نوع اظهارنظرهای اخیرش به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیش از 20 نماینده مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی يكشنبه-7 شهريور-مجلس با  امضای نامه‌ای از علی مطهری نایب رئیس مجلس به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کردند.

این شکایت در خصوص نوع اظهارنظرهای اخیر علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس درباره مسائل جاری کشور و نامه اي در مورد فايل صوتي منتسب به آيت الله منتظري است.

نمایندگان در این نامه آورده‌اند: این شکایت براساس تخلفاتی است که نایب رئیس مجلس در این جایگاه مرتکب شده‌ است.

این 20 نماینده در این نامه خواستار تغییر رویه  علی مطهری شده و تصریح کردند  اگر این اتفاق رخ ندهد، مطهری باید از جایگاه نایب رئیسی خود کناره‌گیری کند.

همچنين به گزارش ایرنا، علی مطهری در جلسه علني يكشنبه-7 شهريور-که ریاست ساعاتی از جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر کوهکن نماینده مردم لنجان درباره نامه خود به وزیر دادگستری برای توضیح اعدام ها در سال 67 گفت: اولا برخلاف آنچه که فرمودید که نگویید که نامه را بخوانید، روشن است که شما نامه را نخوانده اید و ان شاء الله حتما نامه را ببینید.

مطهری با بیان اینکه مسایل را با هم نباید مخلوط کرد واین کار درستی نیست، اظهار داشت: هر وقت به مسائل فرهنگی می پردازیم می گویید این همه مشکل اقتصادی داریم، چرا به این مسئله می پردازید؟ هر مسئله ای باید در جای خود حل شود، نباید فقط یک بُعد جامعه را در نظر گرفت.

وی با تاکید بر اینکه امام (ره) زیر سوال نرفته است، گفت: در مورد نحوه اجرای حکم امام (ره) بوده که اگر کوتاهی صورت گرفته است، افراد پاسخ دهند.

مطهری اظهار داشت: در خیلی موارد حتی دستورات مقام معظم رهبری و امام (ره) نیز مورد تمجید رسانه های بیگانه قرار گرفته است. زمانی که منشور هشت گانه امام (ره) مبنی بر این که تجسس نکنید و شنود نگذارید، تا یک هفته رسانه های بیگانه از امام (ره) تمجید می کردند. این دلیل نمی شود که امام (ره) مخالف انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه مسئله نایب رئیسی هیچ ربطی ندارد که ما حرف حق را نزنیم، گفت: در موقع اداره جلسه ممکن است ملاحظاتی باشد، اما در هر جایی هر نماینده ای آزاد است که نظرات خود را بگوید. بعد هم بحث ما این بوده که توضیح داده شود.

هنگامی که مطهری پاسخ کوهکن را می داد، محمدعلی پورمختار با شعار مرگ بر منافق سرداد و کریمی قدوسی نیز مقابل هیات رئیسه قرار گرفت و خطاب به مطهری گفت: بار آخرت باشد این کارها را می کنی.

کوهکن نیز از پاسخ های مطهری قانع نشده بود و با صدای بلند اعتراض می کرد منظور من پاسخ های شما نبود.

محسن کوهکن نماینده مردم لنجان قبل از سخنان مطهری با ارایه تذکری، نسبت به نامه اخیر علی مطهری نایب رئیس مجلس درباره فایل صوتی آقای منتظری درباره اعدام منافقین اعتراض کرد.

وی با بیان اینکه از عزیزانی که برای هیات رئیسه انتخاب می شوند انتظار داریم در نطق ها و تذکرات خود رعایت دقت را داشته باشند، اظهار داشت: بهتر بود این تذکر را در زمان حضور آقای لاریجانی در مجلس می دادم، اما تا زمانی که به عنوان نایب رئیس مجلس حضور دارید، از هرگونه نامه و نطق هایی که با اولویت های جامعه در تناقض است، خوداری کنید.

نماینده مردم لنجان در مجلس تصریح کرد: زیبنده اعضای هیات رئیسه نیست که نامه ای بنویسند و یا مطالبی بگویند که خوراک تبلیغاتی برای بیگانگان درست می کند.

کوهکن اظهار داشت: در هفته دولت و هفته ای که رئیس جمهوری و نخست وزیر این کشور به دست منافقان به شهادت رسیدند، طرح مطالب یا نامه ای که مردم را از کاری که منافقان انجام داده اند و ده ها هزار نفر را شهید کردند، دور کند، اشتباه است.

این نماینده اصولگرای مجلس تصریح کرد: این موضوع اصلا سیاسی، گروهی و یا فراکسیونی نیست. اینکه نایب رئیس مجلس مطالبی را بگوید که به نوعی بیگانگان برداشت کنند که رفتار و گفتار و آنچه مورد نظر امام (ره) بوده زیر سوال رفته، غلط است.

کوهکن خطاب به مطهری گفت: شما را متهم نمی کنم، اما انتظار داریم طوری بگویید و به شکلی بنویسید که دشمنان انقلاب چنین برداشت هایی را نکنند.

وی اظهار داشت: در پاسخ به من نگویید بروید نامه را مطالعه کنید. بنده عرض می کنم تدبیر یک رئیس که شان او در حدی بوده که عضو هیات رئیسه مجلس باشد، این است که برخی موضوعات را رعایت کند.

کوهکن با بیان اینکه آقای لاریجانی از نادر شخصیت هایی است که در همه سخنرانی ها، مسائل امنیت ملی را رعایت می کند، گفت: حداقل تا زمانی که در این مسئولیت تشریف دارید، ما را درگیر این مسائل نکنید. از شما استدعا دارم، خواهش می کنم جواب صادقانه بدهید و بپذیرید که به اندازه کافی مشکل داریم. حاشیه سازی نکنید.

وی اضافه کرد: اگر یک بیتی که سالها فتنه گری کرد و خون به دل امام(ره) کرد، نامه ای می نویسد و فایلی را منتشر می کند، بعضی از اقدامات و نامه ها و گفته های دیگر را دشمنان ما در کنار آن قرار می دهند و تفسیر خود را می کنند و شاید هم شما را به مسائلی متهم کنند که مصداق نداشته باشد.

کد خبر 344626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha