همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس با بررسی یک فوریتی طرح «اصلاح موادی از قوانین مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی» مخالفت کردند.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی سه شنبه-9 شهريور- با یک فوریت طرح اصلاح موادی از قوانین مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی مخالفت کردند.

این طرح یک فوریتی که به امضای ۳۵ نفر از نمایندگان مجلس رسیده است، به منظور رفع برخی کاستی‌ها که در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود دارد، در ۱۱ ماده تهیه شده است.

در جلسه امروز پس از بحث و بررسی مخالفان، نمایندگان در نهایت با ۱۱۳ رأی موافق، ۶۱ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در صحن، با یک فوریت این طرح مخالفت کردند و به این ترتیب، طرح اصلاح موادی از قوانین مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت عادی بررسی خواهد شد.

بر اساس بخشی از این طرح، انتخابات مجلس در هر دوره در اولین جمعه اسفندماه سال قبل از پایان دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

همچنین بخش دیگری از این طرح مقرر می‌کند که پس از اعلام نتیجه قطعی انتخابات در کلیه حوزه‌های انتخابیه، کلیه مصوبات دوره فعلی مجلس صرفا با تصویب دو سوم نمایندگان حاضر امکان‌پذیر خواهد بود.

بخش دیگری از این اصلاحیه نیز به میزان آرای لازم برای انتخاب نامزدها به عنوان نماینده اشاره می‌کند و می‌گوید انتخاب نماینده منوط به کسب اکثریت نسبی کل آرا به هر میزان است؛ همچنین بر اساس این طرح اصلاحی داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن همراه با داشتن پنج سال سابقه خدمت اجرایی در سطح کارشناسی و بالاتر در بخش‌های خصوصی یا دولتی و یا پنج سال سابقه فعالیت آموزشی یا پژوهشی با تائید مراجع ذیربط را از دیگر شرایط نامزدها عنوان می‌کند.

کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس پس از بررسی این طرح، آن را به صحن علنی ارائه خواهد کرد و به صورت عادی در نوبت قرار خواهد گرفت.

کد خبر 344861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha