همشهری آنلاین: یک نماینده عضو جبهه پایداری در جلسه علنی امروز در تذکری نسبت به اظهارات مطهری در مورد اعدام‌های سال ۶۷ واکنش نشان داد و متذکر شد که همین منافقین پدر علی مطهری را به شهادت رساندند و مطهری گفت: دایه دلسوزتر از مادر نشوید.

به گزارش مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه-9 شهريور- مجلس سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس در تذکری نسبت به نامه اخیر علی مطهری در خصوص فایل صوتی آیت الله منتظری به مصطفی پورمحمدی، گفت: همه ما نمایندگان ملت در محضر مقام معظم رهبری بودیم، ایشان با صراحت فرمودند که مجلس باید در مقابل جریان های سیاسی معاند و ضد انقلاب، موضعی قاطع، انقلابی و شفاف داشته باشد.

وی تاکید کرد: همه ملت ایران می دانند که گروهک منافقین بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم ما را به خاک و خون کشیده اند. از کاسب و کارمند و شهروند تا رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضائیه، هنوز از سالگرد شهادت شهید رجایی و باهنر توسط ملعون منافقین کشمیری نگذشته است. هنوز از ایام هفت تیر عبور نکرده‌ایم که کلاهی ملعون منافقین ۷۲ نفر از مسولان انقلاب را به خاک و خون کشیده است. اعتراض من نسبت به مواضع نایب رئیس مجلس است. هنوز از ایام شهادت پدر نایب رئیس مجلس عبور نکردیم که توسط همین منافقین به خاک و خون کشیده شد.

عضو فراکسیون ولایت ادامه داد: اظهارات نایب رئیس مجلس در جایگاه نایب رئیسی یعنی مواضع مجلس. این مجلس فرزندان امام (ره) و سربازان ولایت هستند.

وی با قرائت بخشی از بیانات امام خمینی به آیت الله منتظری گفت: امام (ره) فرمودند «به قدری مطالبی که می گفتید دیکته شده منافقیان بود که من فایده ای برای جواب دادن به آن نمی بینم. مثلا در همین دفاعیه شما از منافقان تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند، منافقان از دهان و قلم شما به آلاف و علوف رساندند. می بینید چه خدمات ارزنده ای به استکبار کرده اید!»

وی ادامه داد: در بند چهارم این نامه خطاب به آیت الله منتظری آمده است، نامه ها و سخنرانی های منافقان که به وسیله شما از رسانه های گروهی به مردم می‌رسید، ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به خون های پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید. برای اینکه در قعر جهنم نسوزید، به اشتباه خود اعتراف کنید.

نقوی حسینی گفت: اینها مواضع امام خمینی (ره) در قبال چنین گروهکی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: مردم فراموش نمی‌کنند که در عملیات مرصاد و در هشت سال دفاع مقدس، منافقین، جاسوس و ستون پنجم صدام بودند.

وی تاکید کرد: مستحق نیست امروز نایب رئیس مجلس چنین مواضعی را در قبال این گروهک تروریستی داشته باشند، در شرایط بین المللی که استکبار جهانی آن فایل صوتی کذایی را منتشر می کند تا بهره برداری کند.

نقوی از هیات رئیسه مجلس درخواست کرد موضعی شفاف، قاطع و انقلابی داشته باشند.

در ادامه، علی مطهری نایب رئیس مجلس و نماینده تهران در تذکر ماده ۷۵ آیین نامه به اظهارات نقوی پاسخ داد و گفت: متاسفانه جناب آقای نقوی حسین هم نامه بنده را مطالعه نکرده بودند و ایشان هم مغالطه کردند. در جنایتکار بودن منافقین هیچ تردیدی نیست و گروه فرقان هم که پدر بنده را به شهادت رساندند، شاخه ای از منافقان بودند و اکبر گودرزی رهبر گروهک فرقان دوست نزدیک رجوی بود. اینها مطالب روشنی است. آقای نقوی دایه مهربان تر از مادر نشود.

مطهری ادامه داد: ببینید کل حرف من در آن نامه چه بوده است. بنده گفته ام وقتی سوالی در برخی از اذهان مردم مطرح شده است و نزدیک به یک ماه است که در داخل و رسانه های خارجی این موضوع مطرح است، مسولان به جای شعار دادن، توضیح دهند. جنایتکار بودن منافقان واضح است.

وی گفت: مسئولان توضیح دهند که درباره حکم امام(ره) در سال ۶۷ با کمال احتیاط عمل شده و هیچ ظلمی نشده است و اگر کسانی اعتراض دارند، اعلام کنند، بررسی و پیگیری می کنیم.

مطهری تصریح کرد: پرونده را ببندید، اینقدر شعار ندهید، ۱۵-۱۰ نفر از مسولان در این خصوص صحبت کرده‌اند و فقط در مورد جنایتکار بودن منافقان صحبت کرده اند.

وی گفت: بنده که پدرم را منافقان ترور کردند، قصد حمایت از منافقان را ندارم. شما که دلسوز نظام هستید، این کارهایی که شما کردید به نفع نظام بود و یا اگر این کارها را نمی کردید؟

نایب رئیس مجلس گفت: بنده اعلام کردم روش استحکام نظام با ارائه توضیحات بهتر از کاری است که شما می کنید که همچنان این سوال در ذهن مردم باقی بماند.

مطهری اظهار داشت: آقای پورمحمدی تا حدودی توضیح دادند، من نمی‌فهمم این حساسیت عجیب و غریبی که این آقایان پیدا کرده اند، یعنی چه؟ جز مقاصد سیاسی هدف دیگری برای من متصور نیست.

کد خبر 344878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha