همشهری‌آنلاین: کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست مجمع عمومی سازمان که ماه آتی میلادی برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد؛ اقدامی که یک بی‌اعتنایی بزرگ به سازمان ملل محسوب می‌شود.

 دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قصد ندارد در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند.

انتظار می‌رود پوتين، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور را به جای خود به این نشست بفرستد.

برنامه‌های مقدماتی این رویداد نشان می‌دهد که لاوروف 23 سپتامبر (دوم مهر) در مجمع عمومی سخنرانی خواهد کرد.

دیپلمات‌های سراسر جهان قرار است از 20 تا 26 سپتامبر (30 شهریور تا پنجم مهر) در مقر سازمان ملل واقع در نیویورک با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اکسپرس،هنوز مشخص نیست که چرا پوتین تصمیم گرفته در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نکند.

او سال گذشته در حالی که معترضان در مقابل مقر سازمان ملل تجمع کرده و نسبت به نقش روسیه در اوکراین اعتراض کردند، در مجمع عمومی سخنرانی کرد.

پوتین که برای صرف ناهار با باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا 20 دقیقه دیر کرده بود خود را در مرکز یک معضل دیپلماتیک یافت. اما دیپلمات‌های آمریکایی به دفاع از پوتین پرداخته و گفتند: هر کسی که در جریان مجمع عمومی سازمان ملل در اطراف این ساختمان قرار دارد می‌داند که چه‌قدر داخل ساختمان شلوغ است و این تاخیرها امری عادی است.

نشست مجمع عمومی با سخنرانی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و پیتر تامسون، رئیس هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی آغاز خواهد شد.

اوباما، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه و ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس نیز در روز نخست سخنرانی خواهند کرد.

کد خبر 344879

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha