همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: تلفات تصادفات در چهار ماهه امسال حدود۸ / ۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش نشان می‌دهد. وی از افزایش شمار بازرسان نامحسوس در جاده‌ها نیز خبر داد.

پلیس نامحسوس

به گزارش ایرنا ، سرهنگ تقی مهری این مطلب را در حاشیه نشست کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ترافیکی تابستان 95 که به منظور برنامه‌ریزی در روزهای پایانی سال و آغاز سال جدید تحصیلی برگزار شد به خبرنگاران گفت.

وی افزود: بیش از 70 درصد تصادفات منجر به فوت به دلیل عدم توجه به جلو، خواب آلودگی، خستگی و انحراف به چپ بوده است.

وی اظهار کرد: 24 درصد از تلفات در ساعات 16 تا 20 اتفاق افتاده و حدود 63 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرها به وقوع پیوسته است؛ بنابراین رانندگان باید احتیاط لازم را حین رانندگی داشته باشند.

وی ادامه داد: استان‌های جنوبی کشور دارای بیشترین آمار تلفات جاده‌ای و استان های شمالی دارای کمترین تلفات جاده‌ای هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه از افزایش تعداد نیروی پلیس در محورهای جاده‌ای کشور برای برقراری نظم و انضباط ترافیکی و رفاه حال شهروندان در روزهای پایانی شهریور و استمرار سفرهای تابستانه شهروندان خبر داد.

  • 10 تا 12 درصد تلفات در جاده‌های روستایی

مهری خاطرنشان کرد: 10 تا 12 درصد تصادفات منجر به فوت در جاده‌های روستایی اتفاق می‌افتد؛ ضمن اینکه در زمان حاضر 110 هزار کیلومتر ازجاده‌های کشور، روستایی است که به همین ميزان نیز جاده اصلی داریم.

رئیس پلیس راهور ناجا، وضعیت ترافیکی جاده‌ای روستایی را متفاوت از جاده های شهری بیان کرد و افزود: هم اینک 15 هزار تن از عوامل پلیس راهور به عنوان راهور محله در روستاهای کشور فعالند.

  • شمار بازرسان نامحسوس در جاده‌ها افزایش یافت

مهری همچنین به افزایش شمار بازرسان نامحسوس پلیس برای کنترل بیشتر ترافیک در تمام استان‌ها و جاده‌های کشور خبرداد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: این بازرسان به دو شیوه به کنترل نامحسوس خودروها و رانندگان اقدام می‌کنند؛ اول آنکه به صورت فیزیکی در اتوبوس‌ها شهری و برون شهری حضور می یابند و رفتارهای ترافیکی رانندگان را مد نظر قرار داده و کنترل می‌کنند و روش دوم آن است که تیمی از بازرسان نامحسوس در ساعات شبانگاهی از ساعت 21 تا 22 رفتار رانندگان و وضعیت ایمنی خودروهای مسافربری و اتوبوس‌ها را تحت کنترل قرار می‌دهند و در صورت مشاهده تخطی و یا رفتارهای نامناسب برای رانندگی، خودرو را توقیف و از تردد آن خودرو ممانعت می‌کنند.

  • مردم رفتارهای پرخطر را گزارش دهند

رئیس پلیس راهور ناجا از رانندگان در جاده‌ها خواست تا حین رانندگی با مشاهده رفتارهای پرخطر رانندگان خاطی، مراتب را به مرکز اطلاعات پلیس با شماره پیامک 110120 گزارش دهند تا کارشناسان پلیس با بررسی موضوع راننده خاطی را در صورت عدم صلاحیت از ادامه رانندگی بازدارد.

وی اعلام کرد: پلیس در سال جاری با چهار هزار راننده خاطی برخورد قانونی کرده و دفترچه رانندگی آنها را توقیف گرفته است.

مهری در بخش دیگر سخنانش با اشاره به نشست امروز (چهارشنبه 11 شهريور) کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ترافیکی تابستان 95 که در محل پلیس راهور در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: با توجه به آنکه ماه شهریور به عنوان ماهی پرتردد بشمار می‌آید باید تدابیر ویژه ترافیکی برای این ماه لحاظ شود؛ بنابراین امروز همه دستگاه‌ها با حضور در این جلسه؛ گزارش‌ها و پیشنهادات خود را برای کنترل ترافیکی بهتر روزهای پایانی تابستان به پلیس ارائه دادند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: در این جلسه همه دستگاه‌های ذیربط با پلیس راهور هم پیمان شدند تا با تمام توان و تجهیزات خود، شرایط نظم وایمنی را در سطح شهرها به ویژه جاده‌ها فراهم کنند.

وی اعلام کرد: طرح ویژه تابستانه پلیس که از 25 تیر شروع شده است تا چهار مهرماه ادامه خواهد داشت.

  • مهمترین دغدغه‌های پلیس

مهری مهم ترین ضعف و دغدغه پلیس را با وجود امکانات و اعتبارات دردسترس، ایمن سازی مسیر جاده‌ای، خط کشی، نصب علائم و تابلوهای رانندگی و رفع نقاط حادثه خیز برشمرد.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید براینکه با رانندگانی که با اغماض اقدام به تخطی از قانون کنند برخورد خواهد شد از رانندگان خواست تا به خط قرمز پلیس و قوانین راهنمایی ورانندگی توجه کافی داشته باشند.

به گزارش ایرنا در نشست هماهنگی طرح های ترافیکی تابستان 95، نمایندگان دستگاه‌هایی همچون وزارت راه، آموزش و پرورش، هلال احمر گزارش ‌ای ترافیکی خود را به رئیس پلیس راهور ناجا ارائه دادند.

کد خبر 345039

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha