همشهری آنلاین: درپی اعلام برخی مسئولان مبنی بر از سرگیری واردات برنج، معاون وزیر کشاورزی تاکید کرد که ممنوعیت واردات این محصول تا پایان فصل برداشت آن ادامه دارد و پس از آن نیز با نظر این وزارتخانه و به اندازه نیاز داخلی وارد می‌شود.

به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت اخیرا اعلام کرد که برای تامین نیاز داخلی باید برنج وارد کنیم و علی‌رغم اینکه برنج ایرانی از نظر کیفیت در سطح مناسبی قرار دارد و از کشاورزان حمایت خواهیم کرد اما برای تامین نیاز داخلی باید مقداری برنج واردات کنیم که امیدواریم کشاورزان ما را ببخشند.

در این باره علی قنبری - معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی - اعلام کرد که واردات برنج از ابتدای فصل برداشت ممنوع شده و تا پایان آن نیز (دو ماه دیگر) ممنوع است.

وی افزود: در راستای حمایت از تولید داخلی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی واردات برنج مانند دیگر محصولات کشاورزی در فصل برداشت آن ممنوع است و هم‌اکنون شالیکاران در حال برداشت محصول خود و عرضه آن به بازار هستند.

قنبری ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از نیاز داخلی کشور به برنج از طریق واردات تامین می‌شود، پس از پایان فصل برداشت، میزان واردات برنج از سوی وزارت جهاد کشاورزی مشخص و سپس به بخش خصوصی اجازه داده می‌شود براساس سیاست‌های کلان بخش کشاورزی نسبت به واردات این محصول برای تامین نیاز داخلی اقدام کند.

همچنین پیش از این عباس کشاورز - معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی - به ایسنا اعلام کرده بود که سالانه حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن برنج در کشور تولید می‌شود که برای تامین مابقی نیاز داخلی به واردات این محصول نیازمندیم اما واردات برنج تا پایان فصل برداشت ممنوع است.

کد خبر 345255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha