یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیش‌پرده یا تریلر فیلم‌های سینمایی معمولا براساس یک فرمول ساخته می‌شوند و از آنجایی که بسیاری از آنها به شکلی قابل پیش‌بینی تدوین می‌شوند،‌به نظر می‌رسد یک رایانه نیز بتواند به راحتی یک تریلر سینمایی بسازد.

براساس گزارش بيزنس‌اينسايدر، برهمين اساس ابررايانه واتسون شركت IBM اولين پيش‌پرده سينمايي خود را براي فيلم مورگان ساخت،‌اولين پيش‌پرده‌اي كه توسط هوش مصنوعي براي فيلمي كه به تازگي روي پرده سينماهاي آمريكا رفته ساخته شده‌است.

براساس آنچه در وبلاگ شركت IBM توضيح داده شده‌است، براي ساخت اين پيش‌پرده ابررايانه واتسون پيش‌پرده بيش از 100 فيلم سينمايي ترسناك و دلهره‌آور را تحليل و بررسي كرده‌است تا روابط ميان صحنه‌ها،‌صداها و احساسات را درك كند. اين ابررايانه نت‌هاي موسيقي،‌احساس شخصيت‌ها در نماهاي مختلف براساس چهره هنرپيشه‌ها، رنگ‌بندي صحنه‌ها و اجسام نمايش داده شده،‌ و ترتيب سنتي نماها در پيش‌پرده فيلم‌ها را مورد بررسي قرار داد.

پس از آن واتسون 10 لحظه برتر را از ميان پيش‌پرده‌ها انتخاب كرد تا آنها را در پيش‌پرده خود به كار گيرد. از آنجايي كه واتسون قادر به تدوين مستقيم فيلم نبود،‌ از يك كارگردان كمك گرفت تا تكه‌هاي انتخاب شده را به هم بچسباند. به گفته IBM، استفاده از واتسون باعث كاهش زمان و نيروي انساني براي توليد يك پيش‌پرده سينمايي شده‌است و روند ساخت آن را از فرايندي 10-30 روزه به 24 ساعت كاهش داده‌است.

فيلم مورگان به كارگرداني لوك اسكات (پسر ريدلي اسكات) محصول شركت فاكس قرن بيست و يكم است و داستان آن درباره انسان‌هاي مصنوعي است. شخصيت اصلي داستان با سرعتي ترسناك آغاز به يادگيري و رشد مي‌كند و عليه محققاني كه او را خلق كرده و در حبس نگه داشته‌اند مي‌شورد و دوراهي اخلاقي براي بيننده ايجاد مي‌كند.

کد خبر 345368

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha