مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران تمهیدات ستاد استقبال از مهر را تشریح کرد.

مازیار حسینی

به گزارش ایسنا، مازیار حسینی در جلسه ستاد استقبال از مهر که با حضور مسئولان انتظامی و ترافیکی پایتخت برگزار شد، گفت: بازگشایی مدارس بزرگترین رویداد ترافیکی شهر است که از جهات بسیاری حایز اهمیت است چرا که عزیز ترین اعضای یک خانواده به منظور تعلیم و تربیت به مراکز آموزشی سپرده می‌شوند لذا باید امنیت و آرامش خانواده ها و دانش آموزان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه جلسات هماهنگی استقبال از مهر به منظور بکارگیری تمامی داشته‌هایمان برای بهره‌وری بیشتر و برگزاری مهری پر مهر است گفت: تهران یک میلیون و 100 هزار دانش آموز از جمله 100 هزار دانش آموز کلاس اولی و 700 هزار دانشجو دارد و به عبارتی، ٩ درصد جمعیت دانش آموزی کشور و بیش از ١٧ درصد جمعیت دانشگاهی کشور ، از مهر ماه باید در کلاس های درس حاضر شوند که نشان می‌دهد تهران میزبان جمعیت دانشجویی سایر شهرها نیز هست که بر بار ترافیک تهران می‌افزاید.

حسینی با اشاره به اینکه باید با درایت و برنامه‌ریزی رویداد ترافیکی مهر ماه را مدیریت کنیم تصریح کرد: تجربیات نشان می‌دهد اوج ترافیک در هفته اول مهر است که شاید یکی از دلایل ناهماهنگی سرویس مدارس و رساندن دانش آموزان از سوی والدین با خودروهای شخصی است، لذا اگر با پیگیری و برنامه ریزی آموزش و پرورش تعیین و تکلیف مسیرهای سرویس مدارس پیش از هفته اول مهر انحام شود یا حتی به عنوان مثال در هفته آخر در قالب مانوری سرویس مدارس آغاز به کار کنند بطور حتم شاهد کاهش چشمگیر ترافیک در هفته نخست مهر ماه خواهیم بود.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه از ظرفیت تمامی ناوگان عمومی شهر به منظور خدمات رسانی بهتر به شهروندان در مهر ماه استفاده خواهد شد گفت: این درحالیست که تجهیز ناوگان عمومی شهر در دستور کار قرار گرفته بطوریکه ٥٠ دستگاه اتوبوس جدید تا پیش از مهر ماه وارد ناوگان خواهد شد که با اولویت مناطق جنوب و غرب تهران بکارگیری خواهند شد.

حسینی از راه اندازی خطوط جدید اتوبوس در مناطق غرب و شمال غرب تهران خبر داد و تصریح کرد : ٤٥٠ دستگاه اتوبوس دیگر نیز تا پایان مهر ماه به ناوگان اتوبوسی پایتخت افزوده خواهد شد.

به گفته معاون شهردار تهران، تلاش می‌شود بیش از ٤٠ رام قطار نیز به ظرفیت بهره برداری مترو تهران به‌زودی اضافه شود.

وی تصریح کرد طی سال حاری افزایش ٢٠ درصدی سرویس مدارس را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم بطوریکه سال گذشته ١٥ هزار سرویس و سال جاری ١٨ هزار سرویس مدرسه تقاضا شده است این در خالیست که در رابطه با سرویس مدارس هیچ محدودیتی نداریم برخی آمارها نشان از ٣٠ هزار تقاضای سرویس مدرسه دارد ،لذا آمادگی ارایه خدمات سرویس مدارس وجود دارد.

معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به اجرای طرح کاهش (LEZ) از اول مهرماه تصریح کرد :دولت ، پلیس و شهرداری هم پیمان شدند تا سهم عمده‌ای از آلودگی هوای ناشی از وسایل موتوری را کاهش دهند که پرچمدار این طرح، معاینه فنی است.

حسینی با اشاره به اینکه به واسطه برخورد با معاینه فنی از مهر ماه ، ظرفیت مراکز معاینه فنی تهران افزایش یافته است گفت: به منظور رفاه حال شهروندان 2 درگاه اطلاع رسانی راه‌اندازی شده تا شهروندان از مدت زمان انتظار در مراکز معاینه فنی اطلاع یابند بطوریکه شهروندان می‌توانند از طریق سامانه پیامکی 2000112و ارسال عدد 1 از تراکم در مراکز معاینه فنی و مدت زمان انتظار در مراکز اطلاع یابند و یا با مراجعه به سایت ستاد مرکزی معاینه فنی به نشانی www.inspection.tehran.ir و انتخاب مرکز مورد نظر خود مدت زمان انتظار در مرکز را جویا شوند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران به نقش موثر رسانه‌ها در مدیریت ترافیک مهرماه اشاره کرد و گفت: باید انضباط ترافیکی و مدیریت زمان سفر را با همراهی شهروندان تحربه کنیم؛ معتقدم با همین زیر ساختهای ترافیکی و ناوگان حمل ونقل عمومی به شرط نظم و انظباط ترافیکی و مدیریت زمان سفر در ساعات پیک ترافیک می توانیم ، تراکم ترافیک را کنترل کنیم.

وی تاکید کرد: در هیچ کجای دنیا معبری برای ساعات اوج ترافیک تعبیه و طراحی نشده است و به اصطلاح ساعت ٣٠ام ترافیک در طراحی معبر در نظر گرفته می‌شود و نمی‌توان انتظار داشت همه دستگاه‌ها ، مدارس و ادارات همزمان وارد معابر شوند، لذا مطالعات لازم به منظور توزیع زمان سفر و ساعات آغاز کار صورت گرفته و به کمیسیون زیربنایی دولت ارائه شده است ، اما تصمیمات در حیطه وظایف دولت است و ما تنها مطالعاتمان را ارائه کرده‌ایم .

وی تصریح کرد: گرچه در ساعات پیک ترافیک نماینده‌ای از سوی سازمان هایی مانند اتوبوسرانی و تاکسیرانی در معبر های پر تراکم به منظور رسیدگی به وضعیت خدمات رسانی مستقر خواهند شد، همچنین ناوگان ذخیره در معابر پر تراکم در نظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 345499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha