سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از بروز پدیده گرد وخاک در استانهای ایلام و خوزستان و بارش باران در نیمه شمالی کشور خبر داد.

به گزارش ايسنا، احد وظیفه در پیش بینی وضعیت جوی کشور طی سه روز آینده گفت: امروز در استانهای ساحلی خزر، برخی نقاط خراسان شمالی، خراسان رضوی، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، و ارتفاعات البرز در استان سمنان، شرق تهران و قزوین رگبار باران، گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. شدت این بارش در استانهای گیلان مازندران، غرب گلستان، ارتفاعات سمنان، ارتفاعات قزوین و ارتفاعات شرقی تهران خواهد بود.

وی ضمن اشاره به مواج بودن دریای خزر، ادامه داد: در روز سه شنبه از شدت بارشها کاسته خواهد شد و بارشهای پراکنده در استانهای مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز شرقی پیش بینی می‌شود. همچنین از روز سه شنبه تا پنجشنبه نیز در سواحل شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، در سه روز آینده و درساعات بعد ازظهر و اوایل شب شاهد رشد ابر، وزش باد شدید موقتی و رگبار و رعد و برق در برخی نقاط کرمان و هرمزگان رخ خواهد داد که شدت بارشها در روز سه شنبه است.

وظیفه ضمن اشاره به پیش بینی وزش باد شدید در منطقه زابل برای امروز، همچنین تصریح کرد: در بعداز ظهر امروز احتمال پدیده باد و گرد وخاک در خوزستان و ایلام وجود دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خصوص پیش بینی وضعیت آب و هوای استان تهران در 24 ساعت آینده نیز گفت: آسمان استان تهران در روز سه شنبه صاف تا کمی ابری در بعد از ظهر همراه با وزش باد پیش بینی شده است. بیشینه دما در این روز 31 درجه و کمینه آن 22 درجه بالای صفر خواهد بود. همچنین در روز چهارشنبه، شاهد آسمانی صاف، گاهی همراه با وزش باد هستیم. دمای هوادر سردترین ساعت به 33 و در گرمترین ساعت به 23 درجه سانتی گراد می‌رسد.

کد خبر 346206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha