همشهری آنلاین: عربستان سعودی جایگاه ایالات‌متحده به‌ عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت را برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ تاکنون، از این کشور گرفت.

oil

به گزارش مهر به نقل از سایت تحلیلی «اویل پرایس»، بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، عربستان سعودی از ابتدای ماه می سال جاری میلادی در حدود ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام ارزان‌قیمت به میزان تولیداتش افزود. در همین زمان ایالات‌متحده - که از سال ۲۰۱۴ تاکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت خام جهان و دیگر میعانات هیدروکربنی بود - در حدود ۴۶۰ هزار بشکه از میزان محصولات خود را از ماه می سال ۲۰۱۶ کاهش داد.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، رشد جهانی در تقاضای نفت خام، با کاهش بیشتری نسبت به آنچه قبل از این پیش‌بینی می‌شد به‌پیش می‌رود. این آژانس هم‌اینک به دنبال رشد ۱.۳ میلیون بشکه‌ای برای سال ۲۰۱۶ است که نشان‌دهنده تجدیدنظر در پیش‌بینی قبلی و کاهش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای در روز است.

مجموع تولید نفت و میعانات گازی آمریکا در ماه اوت به‌طور متوسط روزانه ۱۲.۲ میلیون بشکه در روز ارزیابی‌شده است که در مقایسه با ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز عربستان ۳۸۰ هزار بشکه در روز پایین‌تر بوده است. یکی از مهم‌ترین دلایل این کاهش، رسیدن تعداد سکوهای نفتی آمریکا در ماه می به کمترین میزان خود در سال‌های گذشته بوده است.

در ماه جولای عربستان به‌طور متوسط روزانه ۱۰.۶۵ میلیون بشکه در روز نفت عرضه کرد و در ماه اوت این رقم شاهد کاهش ۵۰ هزار بشکه‌ای در روز بود. بر اساس این گزارش، نفت ارزان‌قیمت عربستان سعودی از ماه می تاکنون ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش‌یافته است. ایالات‌متحده نیز در حدود ۴۶۰ هزار بشکه در روز از میزان تولیدات خود را کاهش داده است.

کد خبر 346389

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha