پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: با مثبت اعلام شدن تست دوپینگ چهار وزنه بردار برتر دسته ۹۴ کیلوگرم المپیک ۲۰۱۲ لندن، سعید محمدپور به مدال طلای این دسته رسید.

محمدپور
به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، پس از چهار سال و آزمایش مجدد تست های دوپینگ المپیک 2012 لندن، اعلام شد که نمونه چهار نفر برتر دسته 94 کیلوگرم وزنه برداری المپیک لندن مثبت شده است و مدال طلا به سعید محمدپور می‌رسد که در آن رقابتها پنجم شده است.

علاوه بر چهار نفر نخست دسته 94 کیلوگرم، دوپینگ نفرات ششم و هفتم نیز مثبت اعلام شده است که بر این اساس کیم مین جائه از کره جنوبی و توماس زیلینسکی از لهستان که هشتم و نهم شده بودند به مدالهای نقره و برنز المپیک می‌رسند.

زیلینسکی همان وزنه برداری است که قبل از المپیک ریو به همراه برادرش به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ هشت سال محروم شدند و نتوانستند در دسته سهراب مرادی مسابقه دهند.

البته تا زمانی که این آزمایشها تکرار نشوند، نتایج آن به صورت رسمی اعلام نمی‌شود.

سخنگوی کمیته بین المللی المپیک در این باره گفت: آنالیز مجدد نمونه های المپیک های 2008 پکن و 2012 لندن همچنان در حال انجام شدن هستند و کمیته بین المللی المپیک نمونه به نمونه فرآیندهای انضباطی و تنبیهی را پی‌گیری خواهد کرد. همچنین زمان دقیق اعلام نتایج این آزمایشات را نمی توانیم اعلام کنیم.

تابحال 47 نمونه دوپینگ در فدراسیون بین المللی وزنه برداری بر اثر آزمایشات مجدد مثبت اعلام شده است. فدراسیون جهانی وزنه برداری اعلام کرده هر کشوری که در آزمایشات مجدد حداقل سه نمونه دوپینگ داشته باشد، برای یکسال وزنه برداری آن کشور محروم می‌شود که مولداوی نیز به عنوان نهمین کشور برای یکسال محروم می شود.

سخنگوی رسانه ای فدراسیون بین المللی وزنه برداری نیز در این باره گفت: این موارد احتیاج به تصمیم گیری ندارند و محرومیتها به طور اتوماتیک اعمال می شوند.

فهرست کشورهایی که محروم می شوند به ترتیب زیر است: قزاقستان (10 دوپینگ)، روسیه (9 دوپینگ)، بلاروس (7 دوپینگ)، آذربایجان (5 دوپینگ)، ترکیه، ارمنستان، اوکراین، چین و مولداوی (3 دوپینگ)

کد خبر 346455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha