همشهری‌آنلاین: دومین همایش سیاسی در اعتراض به همه پرسی اصلاح قانون اساسی در جمهوری آذربایجان در باکو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از باکو، در آستانه برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی در جمهوری آذربایجان، عصر شنبه 27 شهريور تجمع اعتراضی به برگزاری این همه پرسی در باکو برگزار شد.

در این گردهمايي که با مجوز فرمانداری باکو و با حضور جمع زیادی از مردم جمهوری آذربایجان در محوطه ورزشگاه محصول باکو با هدایت حزب مساوات و شورای ملی برگزار شد، جمعی از فعالان سیاسی از جمله علی کریملی، رئیس حزب جبهه خلق آذربایجان و معاون او، روشن احمدلی، جمیل حسنلی از اعضای شورای ملی جمهوری آذربایجان و تعدادی از فعالان سیاسی سخنرانی كردند.

لغو همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی، آزادی دینداران محبوس از جمله حاج محسن صمد اف، رئیس حزب اسلام در جمهوری آذربایجان، حاج طالع باقرزاده، رئیس اتحادیه جنبش اسلامی مسلمانان در جمهوری آذربایجان و دیگر محبوسان دینی و سیاسی، آزادی قره باغ و توجه حکومت به مسائل اقتصادی از عمده محورهای سخنرانان بود.

طرح پیشنهادی برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی 18 جولای (28 تیر ماه) جاری از سوی الهام علی اف، رئیس‌جمهور آذربایجان به دادگاه قانون اساسی ارایه شده بود.

دادگاه قانون اساسی طرح پیشنهادی رئیس جمهور آذربایجان درباره برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی را مطابق الزامات قانون اساسی این کشور دانست.

ایجاد سمت‌های جدید معاون اول و معاونین ریاست جمهوری، افزایش دوره ریاست‌جمهوری از 5 سال فعلی تا 7 سال از جمله تغییرهاي لحاظ شده در اصلاح قانون اساسی جمهوری آذربایجان است.

کد خبر 346699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha