یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک متخصص طب سنتی گفت: با مصرف دمنوش‌های گیاهی در فصل سرد و خشک پاییز از ابتلا به انواع بیماری‌ها جلوگیری کنید.

در فصل پاییز چه دمنوش‌هایی مصرف کنیم؟

دمنوش

حیدر عظمایی متخصص طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره بیماری‌های فصل پاییز عنوان کرد: هوای سرد و خشک این فصل باعث بروز درد در ناحیه مفصل، کمر و بیماری‌های پوستی همچون قرمزی، تورم و ترک خوردگی می‌شود.

این متخصص طب سنتی به خشکی پوست در این فصل اشاره کرد و افزود: فصل پاییز هوای سرد و خشکی دارد که این امر منجر به خشکی پوست افراد می شود و استفاده از روغن گیاهی بنفشه و بادام از بروز این عارضه جلوگیری می‌کند.

عظمایی درباره دمنوش‌های مخصوص فصل پاییز ابراز داشت: استفاده از دمنوش های گیاهی همچون میخک، جعفری، دارچین، بابونه، نعناع، پونه، گل محمدی، زعفران و چای سبز جهت گرم نگه داشتن بدن و جلوگیری از بروز و یا درمان سنتی بیمار‌ي‌ها مفید است.

وی با بیان اینکه زنجبیل نیز از دیگر دمنوش‌های مفید در این فصل است اذعان داشت: دمنوش زنجبیل به دلیل اینکه حاوی میزان زیادی مواد مغذی است باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر نفوذ میکروب و ویروس‌های فصل پاییز می‌شود.

این متخصص طب سنتی درباره خاصیت گیاه آویشن اذعان داشت: دمنوش گیاهی آویشن به دلیل اینکه خاصیت ضد عفونی و ضد باکتری دارد از بروز بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی و آرتروز که باعث آسیب به بدن افراد می شود جلوکیری می‌کند.

عظمایی درپایان با اشاره به مصرف غذاهای غلیظ، اظهار داشت: در فصل پاییز مصرف زیاد غذاهای غلیظ و قوی و پرخوری باعث ایجاد بیماری های گوارشی در افراد می‌شود.

کد خبر 346731

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha