همشهری آنلاین: در سال جاری ۳۰۰ هزارمین پایان‌نامه در سامانه ملی ثبت پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها به ثبت رسید که بیشترین تعداد ثبت‌ها مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و بعد از آن دانشگاه تربیت مدرس است.

به گزارش ایسنا، از آغاز ثبت پایان‌نامه در سامانه ملی ثبت پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، تاکنون بیش از 300 هزار پایان‌نامه در این سامانه به ثبت رسیده است.

بیشترین پایان‌نامه‌های ثبت شده در سامانه ثبت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی مربوط به گروه علوم انسانی با بیش از 137 هزار رکورد بوده و پس از آن به ترتیب گروه فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، هنر و علوم پزشکی قرار دارند.

در این میان، بیش از 281 هزار پایان‌نامه در مقطع کارشناسی ارشد و 20 هزار پایان‌نامه در مقطع دکتری بوده است که دانشجویان بیش از 620 موسسه اقدام به ثبت پایان‌نامه‌های خود در این سامانه می‌کنند.

در 6 ماه نخست سال جاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه پیام‌نور استان تهران و دانشگاه علامه طباطبائی، به ترتیب بیشترین آمار را در بین دانشگاه‌های کشور در ثبت و تایید پایان‌نامه به خود اختصاص داده‌اند.

در حال حاضر اطلاعات بیش از 391 هزار پایان‌نامه در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) در دسترس کاربران قرار گرفته است.

کد خبر 346797

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha