همشهری آنلاین: نخستین تور رسانه‌گردی با برنامه‌های آموزشی و بازدید از مؤسسات مطبوعاتی از ۳ تا ۸ مهرماه برای رسانه‌های استانی که بیشترین امتیاز را در طرح رتبه‌بندی نشریات کسب کرده‌اند، برگزار می‌شود.

رسانه

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی، در این تور آموزشی که از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و با هدف توسعه کیفی مطبوعات استانی و اثربخشی آموزشی طراحی شده، منتخبینی از 10 نشریه استانی معرفی و در دوره شرکت خواهند کرد.

دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در راستای وظایف و رسالت‌های ذاتی خود و با بهره‌گیری از تجربه برگزاری دوره‌های آموزشی گذشته، نخستین تور رسانه‌گردی را در دو بخش روزنامه‌نگاری و فنی ـ هنری، در قالب 10 کارگاه آموزشی طراحی و اجرا می‌کند.

نحوه انتخاب شرکت‌کنندگان این دوره بر اساس امتیاز کسب شده آن نشریه در رتبه‌بندی نشریات استانی صورت گرفته است.

این نشریات شامل «دریا، ندای هرمزگان، پیام سپیدار، پیام آشنا، خراسان امروز، خبرجنوب، پیام عسلویه، وارش، همدان پیام» هستند که در این دوره از آموزش‌ها حضور خواهند یافت.

علاوه بر کارگاره‌های آموزشی، بازدید از مؤسسه اطلاعات و ایران‌چاپ، خبرگزاری ایرنا، دنیای اقتصادی، هفت صبح، مؤسسه نشر گستر (شبکه توزیع مطبوعات)، و روزنامه آساهی نیز برای آشنایی روزنامه‌نگاران با این مراکز در نظر گرفته شده است.

دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در نظر دارد پس از برگزاری نخستین دوره تور رسانه‌گردی و بررسی و بازبینی عملکرد کلی دوره اول، دوره‌های بعدی این تور را برای رشد و توسعه مطبوعات استانی برگزار کند.

کد خبر 347024

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha