جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها که هر سال یک روز پیش از آغاز سال تحصیلی برگزار می‌شود روز گذشته در کرج برگزار شد و وزیر آموزش و پرورش در این مراسم درباره سرانه گفت:‌ باید تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارتقای سرانه‌های دانش‌آموزان انجام شود.

مدرسه

علي‌اصغر فاني با اشاره به بودجه170ميليارد توماني براي ارتقاي سرانه دانش‌آموزي افزود: اميدواريم با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده اين ميزان اعتبار را تا آخر سال به مدارس تزريق كنيم.به گفته وزير آموزش و پرورش در سال تحصيلي 96-95جمعيت دانش‌آموزي دوره ابتدايي نسبت به سال تحصيلي 95-94رشد 2.5درصد دارد.فاني به والدين دانش‌آموزان توصيه كرد كه افزون بر همراهي لازم با فرزندان، در طول سال تحصيلي به‌صورت مستمر با مدرسه و معلمان فرزندان خود در ارتباط باشند.

  • سرانه؛ مشكل اصلي مدارس دولتي

سال تحصيلي جديد در حالي از سوم مهر آغاز مي‌شود كه به مدارس، سرانه‌اي پرداخت نشده و امسال نيز مديران و اولياي مدارس مجبور هستند نيازهاي مدارس را از جيب والدين دانش‌آموزان تأمين كنند. پرداخت‌نشدن سرانه از سوي دولت به مدارس طي سال‌هاي اخير به يك چالش جدي بين والدين دانش‌آموزان و اولياي مدارس تبديل شده و مديران مدارس به‌علت تنگناهاي مالي دست به دامان والدين دانش‌آموزان مي‌شوند كه تبعاتي به‌دنبال دارد.

در چند سال اخير دولت حتي از تأمين هزينه‌هاي مدارس شبانه‌روزي مناطق محروم نيز عاجز مانده ‌است و اكنون به مدارس مناطق به‌اصطلاح برخوردار هم هيچ سرانه‌اي پرداخت نمي‌شود. به مدارس كم‌برخوردار يا همان مناطق محروم هم سرانه ناچيزي تعلق مي‌گيرد كه كفاف هزينه‌هاي آب، برق و گاز آنها را هم نمي‌دهد.

  • استقرار پليس در اطراف مدارس

رئيس پليس راهور پايتخت با پيش‌بيني افزايش۲۵ تا ۳۰‌درصدي حجم ترافيك از سوم مهر همزمان با آغاز سال تحصيلي گفت: براي همه دانش‌آموزان پايه اول ابتدايي كارت هميار پليس صادر مي‌شود. به گفته سردار سيدتيمور حسيني مأموران و كارشناسان پليس با حضور در مدارس، مفاهيم ترافيكي را به دانش‌آموزان آموزش مي‌دهند.

کد خبر 347106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha