جمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

مسکو - ایرنا: دیرینه شناسان در روسیه توانستند در منطقه سیبری این کشور بزرگ ترین گورستان ماموت‌ها را کشف کنند که با توجه به شرایط محیطی بقایای استخوانی این حیوانات منقرض شده سالم مانده است.

mamoot

به گزارش ایرنا، این گورستان در منطقه ولچیا گریوا شهر تیومن آن در استان نووسیپرسک کشف شده است که استخوان‌های انباشت شده بسیار بیشتر از موارد قبلی است و می‌تواند زمینه تحقیقات برای دست یافتن به اطلاعات بیشتر در باره زندگی این گونه حیوانی را فراهم کند.

خبرگزاری ایتارتاس روز پنجشنبه در این باره نوشت: بقایای مامورت‌ها در عمق دو متری زمین زیر گل و شن مدفون شده بود که با توجه به ویژگی های آب و هوایی و همچنین خاکی منطقه، استخوان‌ها در شرایط نسبتا سالمی قرار دارد.

بر اساس بررسی‌های اولیه، دست کم اجزای استخوانی هفت ماموت بزرگ و یک بچه ماموت در این گورستان کشف شده است که می تواند شکل دهنده این حیوان باشد.

آخرین گورستان کشف شده ماموت‌ها در روسیه مربوط به سال 2013در جمهوری یاکوتیا در خاور دور روسیه است و کارشناسان حتی توانستند مقداری از بافت های غیراستخوانی ماموت‌ها را نیز پیدا کنند که برای تکمیل نتایج تحقیقات بسیار مهم است.

ماموت‌ها پستانداران گیاهخوار و منقرض شده مشابه فیل های امروزی اما بسیار بزرگ تر که براساس نشانه ها از آغاز دوران چهارم زمین شناسی از ۴/۸ میلیون سال تا ۴۵۰۰ سال پیش یعنی بعد از انقراض دایناسورها در اروپا و شمال آسیا از جمله سیبری زیسته اند، بدنی پر از موهای بلند و عاج طویل و پیچداری داشته‌اند.

کد خبر 347155

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha