همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نظام سلطه با تهاجم بر مبانی دینی و توسعه فرهنگ خود می خواهد نسل جوان را از ما بگیرد و رنگ و بویی بیگانه به آن دهد اما پاسخ نسل جوان «نَه» بزرگ بوده است و می‌بینیم هر روز اعتقاد، تلاش و مجاهدت افزون‌تر خواهد شد.

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع؛ این مطلب را سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در مراسم آغاز سال تحصیلی در دبیرستان پسرانه توحید بیان داشت.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از 36 هزار شهید دانش آموز دفاع مقدس اظهار داشت: معنویت و دینداری شاخص جدی جبهه های جنگ بود؛ همه دنیا جمع شدند تا ملت ما را از پیگیری آرمان های خود باز دارند اما ملت ما با ایستادگی، خطرپذیری و پرداخت هزینه های مادی و انسانی هرگز از آرمان های خود دست نکشید.

وی ادامه داد: دفاع مقدس مظهر از خودگذشتگی بود. همه مردم ما از هر طبقه ای که بودند مال، اعتبار و فرزندان خود را به صحنه آوردند و حضوری تمام عیار در دفاع از کشور داشتند.همچنین مسئولین نظام نیز پا به پای مردم حضور پررنگ خود را نشان دادند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: دشمنان ما تلاش کردند حضور ملت ما را در سایه عملیات نظامی سست کنند و نوعی از روحیه مخالفت با سیاست حاکمه در درون جامعه ایجاد کنند اما نه تنها چنین دستاوردی برای آنها ایجاد نشد بلکه سیل جوانان به جبهه ها سرازیر شد و نهایتاً می توان گفت دفاع مقدس تبلور تدبیر، حکمت و امدادهای غیبی بود.

سردار دهقان گفت: امروز نیز دشمنان ما دست از کینه توزی برنداشتند و ما باید بنیان های قدرت را در مقابل دشمنان مان تقویت کنیم. یکی از مهمترین آنها توسعه علمی و بسط دانش در درون جامعه است یعنی هرچه از علم بهره مندتر و فرهنگ قوی تری داشته باشیم و مانند یک ید واحد در دفاع از نظام عمل کنیم به موفقیت نزدیک تریم و دشمنان خود را ناامید خواهیم کرد.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: شما دانش آموزان باید در مرزهای اعتقادی، اقتصادی، علمی و فناوری حضور یافته و برای کشور ظرفیت سازی و قدرت آفرینی کنید؛ نسل شما تحویل گیرنده نظام و مصادر آن از نسل های اول و دوم است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان گفت: از شما دانش آموزان می خواهم خود را در ابعاد شخصیتی و مادی قوی کنید و همه سرمایه و داشته های خود را به لحاظ ذهنی و جسمی بکار ببندید زیرا تنها چیزی که برگشت ندارد عمر انسانی است.

امروزه نظام سلطه با تهاجم بر مبانی دینی و توسعه فرهنگ خود می خواهد نسل جوان را از ما بگیرد و رنگ و بویی بیگانه به آن دهد اما پاسخ نسل جوان «نَه» بزرگ بوده و می بینیم هر روز اعتقاد، تلاش و مجاهدت افزون تر خواهد شد.

کد خبر 347312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha