همشهری آنلاین: دبیر کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس، از موافقت این کمیسیون با تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان خبرداد و گفت: نامه کمیسیون درباره منصرف نشدن متقاضیان استیضاح فانی نیز به هیات رئیسه ارسال شد.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات و بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: در رابطه با این صندوق و بانک سرمایه که وابسته به آن است، مباحث مختلفی مطرح بوده که از جمله آنها می‌توان به شایعه مفقودی سه هزار میلیارد تومان از سرمایه صندوق اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به این حواشی، تقاضای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه به اتفاق آرا در کمیسیون تصویب و قرار شد از ابتدای تأسیس صندوق، همه مسائل مو به مو و شفاف بررسی شود.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: این حق یک میلیون معلم است و قرار نیست سرمایه دوران بازنشستگی آنها مورد سوءاستفاده برخی‌ها قرار بگیرد یا حیات‌خلوت عده‌ای شود.

سلیمی گفت: با توجه به تصویب تقاضای تحقیق و تفحص در کمیسیون، در گام بعدی هیأت تحقیق و تفحص شامل تعدادی از متقاضیان تحقیق و تفحص و نمایندگان مد نظر هیأت رئیسه مجلس تشکیل می‌شود تا کار را شروع کنند. البته مدت زمان انجام تحقیق و تفحص مشخص نیست و بستگی به جزئیات کار دارد.

وی همچنین درباره سرانجام طرح استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه از ۵۸ نفر امضاکننده استیضاح آقای فانی، فقط ۱۸ نفر امضای خود را پس گرفته‌اند و ۴۰ نفر همچنان اصرار دارند و جلسات متعددی نیز تشکیل شده است، امروز جمع‌بندی نهایی صورت گرفت و نامه کمیسیون درباره منصرف نشدن متقاضیان استیضاح به هیأت رئیسه مجلس ارسال شد.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طبق قانون آئین‌نامه داخلی مجلس، هیأت رئیسه مجلس باید استیضاح وزیر آموزش و پرورش را در دستور کار قرار دهد.

کد خبر 347508

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha