همشهری آنلاین: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت:حمایت ایران از سوریه تا پیروزی نهایی ادامه داشته و از تمامیت ارضی این کشور حمایت می‌کنیم.

ولایتی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با هدیه خلف عباس؛ رئیس مجلس سوریه گفت: آنچه که امروز به عنوان وهابیت و  وهابی‌گری وجود دارد ساخته و پرداخته‌ سعودی‌ها است و هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

ولایتی تصریح کرد: عده‌ای تروریست علیه دولت قانونی سوریه می‌جنگند و این افراد شامل کسانی هستند که بهانه‌شان برای این جنگ، دموکراسی است، در حالی‌که در کشورشان خبری از دموکراسی نیست.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه طی ماه‌های اخیر شاهد پیروزی ملت سوریه بودیم و امید داریم که هرچه زودتر کشور شما از قید بیگانگان و سلطه گران آزاد کنیم، ایران و سوریه و روسیه سه کشور متحد هستند که باهم ارتباط تنگاتنگی دارند و دوش به دوش هم با استکبار  می‌جنگند و ما این همراهی را ارج می‌نهیم.

ولایتی تصریح کرد: قرائن نشان می‌دهد که به زودی شهرهای اشغال شده سوریه آزاد خواهد شد و ما نیز حامی آنها خواهیم بود، برخی کشورها ازجمله انگلیس، آمریکا، ایتالیا، آلمان و موگرینی بیانیه صادر کرده‌اند و روسیه را مقصر اتفاقات اخیر دانسته‌اند، در حالی‌که آمریکا بود که با انجام حمله، آتش‌بس را شکست، اینکه آمریکا تروریست را به دو دسته تقسیم می‌کند، کار درستی نیست چرا که تروریست خوب و بد نداریم.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در حد امکان به کمک‌های خود از دولت و ملت سوریه ادامه خواهد داد و عقب‌نشینی نخواهد کرد. حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت و ما از تمامیت ارضی این کشور حمایت می‌کنیم و از دولت بشار اسد که منتخب مردم سوریه است، قویاً حمایت می‌کنیم.

رئیس مجمع استراتژیک بیان کرد: ما فکر می‌کنیم که این جنگ به زودی تمام می‌شود و به جز آزادی سوریه تحولات دیگری در حال رقم خوردن است، کشور سوریه با بی‌امکاناتی توانسته 5 سال در مقابل این جنگ ایستادگی کند و امیدواریم تحولات مثبتی برای آینده این کشور رقم بخورد.

کد خبر 347567

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha