سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: جمعیت ایران امسال از مرز ۸۰ میلیون نفر گذشت و در پایان شهریور به بیش از ۸۰ میلیون و ۳۰۷ هزار نفر رسید.

جمعیت

به گزارش ایسنا، حمید درخشانی‌نیا که به منظور معارفه مدیرکل جدید ثبت احوال سمنان به این استان سفر کرده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر نرخ رشد طبیعی جمعیت در کشور ما بدون در نظرداشتن مهاجرت‌ها 1.43 درصد است.

وی از وقوع بیش از 783 هزار و 230 تولد در شش ماهه اول امسال در کشور خبر داد و افزود: میزان ثبت موالید به ازای هر هزار نفر جمعیت در کشور 19.8 در هزار است.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور تصریح کرد: 98.3 درصد تولدها در کشور به طور میانگین در بازه زمانی قانونی انجام می‌شود .

  • زنان ایرانی به‌طور متوسط در 28.5 سالگی مادر می‌شوند

وی میانگین سن مادران ایرانی در زمان تولد فرزندان را 28.5 سال اعلام کرد و افزود: مادران گروه سنی 25 تا 29 سال بیشترین سهم را در بین گروه‌های سنی مختلف در این شاخص دارند.

درخشانی‌نیا سهم مادران این گروه سنی در تولدها را 31 درصد برشمرد و خاطرنشان کرد: این شاخص در استان سمنان 33درصد است. ضمن اینکه میانگین سنی مادران سمنانی در زمان تولد فرزندان با 3دهم درصد بیشتر از میانگین کشوری 28.8درصد است.

وی بااشاره به ثبت 97.9 درصدی مرگ‌و میرهای 6ماهه اول امسال کشور در زمان قانونی گفت: در شش ماهه اول امسال 182 هزار و 254 ایرانی براساس مدارک ثبت شده، دار فانی را وداع گفتند.

  • میانگین سن متوفیان امسال کشور 63 سال است

وی بر ثبت بموقع متوفی‌ها در زمان قانونی تاکید کرد و خواستار همکاری شهرداری‌ها، آرامستان‌ها، دهیاری‌ها، مراکز درمانی و...با ثبت‌احوال کشور برای ثبت به‌هنگام 100درصد فوتی‌ها در موعد قانونی شد.

معاون وزیر کشور، میانگین سن متوفیان شش ماهه اول امسال کشور را 63 سال اعلام کرد و درباره مهمترین عامل مرگ و میر در کشور گفت: عمده‌ترین عامل فوت در کشور به بیماری‌های قلبی و عروقی برمی‌گردد که به تنهایی 37 درصد از مرگ و میرهای کشور را به خود اختصاص داده است. متاسفانه این شاخص در استان سمنان 43 درصد است که رقم بالایی است.

  • چرایی تاخیر در صدور و تحویل کارت‌های هوشمند

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص صدور کارت‌های هوشمند، همکاری همه مسئولان کشور و استان‌ها با اجرایی شدن این طرح ملی را خواستار شد و گفت: در این طرح قرار است برای بیش از 60 میلیون ایرانی بالای 15 سال کارت هوشمند صادر شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص چرایی تاخیر در صدور کارت‌های هوشمند اظهار کرد: در وهله اول از همه مردم کشور به‌خاطر تاخیرهای ایجاد شده عذرخواهی می‌کنم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: مهم‌ترین دلیل این تاخیرها دلایل فنی و اختلال در سامانه صدور کارت‌ها بوده، چرا که این طرح به‌خاطر مسائل امنیتی و لزوم حراست و حفاظت از اسناد هویتی با حساسیت خاص اجرایی می‌شود، لذا این تاخیرها به‌وجود آمد.

وی بااشاره به این‌که مردم کارت ملی خود را در اختیار دارند، افزود: باتوجه به وجود این کارت ملی، تاخیر در تحویل کارت‌های هوشمند چندان مشکلی ایجاد نمی‌کند، لذا با آرامش و اطمینان خاطر بیشتر همکاران ما پیگیر صدور این اسناد هویتی هستند.

وی از تلاش سازمان ثبت‌احوال کشور برای تسریع در صدور این کارت‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: پایان سال آینده بیش از 20 میلیون ایرانی کارت هوشمند خود را دریافت می‌کنند.

کد خبر 347681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha