همشهری آنلاین: مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا گفت: عربستان اسب تروای آمریکاست زیرا بجای ابر سرمایه داری، از این کشور برای سرکوبی و زمین زدن اقتدار مسلمانان استفاده می‌کند.

 فیروزآبادی

سردار سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری هفتمین جشنواره مالک اشتر در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر ادعای عربستان از دخالت ایران در یمن و واگذاری موشک به آنان افزود: عربستان غلط زیادی می‌کند.

وی اظهار داشت: به همت و تلاش جوانان توانمند کشورمان، امروز هر قدرتی در جهان از برد، دقت عمل و قدرت عملیاتی موشک‌های جمهوری اسلامی حساب می‌برند.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای دوست بر توانمندی ایران در ساخت و تولید موشک تاکید دارند، گفت: عربستان با همین امکانات هوایی و فنی، خلبانان و فرماندهان اجاره ای، پشتیبانی، تجهیز و حمایت سیاسی دنیای استکبار؛ در سوریه، عراق و یمن دخالت کرده و اگر بتواند در جاهای دیگری همانند مصر نیز اخلال می‌کند.

مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا اظهار داشت: عربستان در تمام ابعاد شکست کاملی خورده زیرا ایستادگی مردم سوریه، عراق و یمن موجب شکسته شدن سر عربستان شده و در حال گیج خوردن، دست خود را به سمت ایران گرفته‌اند.

سرلشکر فیروزآبادی این پرسش را مطرح کرد که مگر در دنیا فقط ایران دارای صنعت ساخت و تولید موشک است، مگر خود فلسطین و لبنان موشک نمی‌سازند؟ خب کشور ما هم یکی از این کشورهاست.

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار بود ایران به یمن موشک بدهد همان دو سال پیش می‌داد، گفت: اگر ایران بنای دخالت در یمن را داشت همان روزهای اول به آن کشور موشک می‌داد نه پس از دوسال که عربستان زن و کودک یمنی را مورد حمله و بمباران هواپیماهای خود قرار داده است.

مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا خاطر نشان کرد: یکی از مسایلی که باعث رشد مردم یمن شد انگیزه دینی ، انقلابی و جوانان خوش فکر آن کشور بود که موجب ارتقای آنان شد.

سرلشکر فیروزآبادی تاکید کرد: کار و هنر ایران، کار مستشاری، آموزش و انتقال تجربه برای ملت‌ها است که در این ارتباط خود ملت‌ها رشد کرده و ارتقاء پیدا می‌کنند.

وی اظهار داشت: همان طور که ما نیروی عظیم دفاعی خودمان را با تکیه به فکر، صنعت و دانشمندان ایرانی و تجربیات دفاع مقدس به دست آورده ایم امروز نیز می توانیم حرف اصلی را در منطقه بزنیم.

هفتمین جشنواره مالک اشتر با حضور فرماندهان کشوری و لشکری و روحانیون و خانواده معظم شهدا در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

کد خبر 347705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha