سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

فروش نیم‌ساعته ۴ هزار دستگاه خودرو ساندروی استپ‌وی توسط سایپا، موجب بازگشت دلال‌بازی به بازار، گرم شدن بازار خرید و فروش حواله‌های این خودرو، زیان مصرف‌کنندگان واقعی و تذکر شورای رقابت به سایپا شد.

خودرو

فروش نقدي محصول جديد توليد مشترك رنو و سايپا در روز شنبه سوم مهر‌ماه جاري موجب داغ شدن بازار خريد و فروش حواله خودرو پس از وقفه‌اي طولاني شد. به‌نحوي كه برخي افراد كه موفق به ثبت‌نام و خريد اين خودرو از كارخانه به اميد كسب سود بيشتر شده‌اند، اكنون حواله آن‌را در بازار آزاد به قيمتي گران‌تر مي‌فروشند. اين موضوع موجب نارضايتي متقاضياني شده كه حتي در نخستين دقايق آغاز فروش نقدي اين خودرو به‌رغم مراجعه به نمايندگي‌هاي فروش يا اقدام براي ثبت‌نام اينترنتي موفق به تكميل ثبت‌نام و خريد آن نشدند.

رئيس شوراي رقابت با اشاره به فروش ۴هزار دستگاه «ساندرو استپ وي» در عرض نيم ساعت و ارسال شكايات متعدد درخصوص رعايت‌نشدن اصل برابري و عدالت در فروش اين خودرو به تسنيم خبر داد و گفت: شورا بعد از بررسي اين موضوع تذكرات لازم را به سايپا داد.

رضا شيوا با بيان اينكه اين موضوع با توجه به دريافت شكايات بسيار از سوي مصرف‌كنندگان در شوراي رقابت مورد بررسي قرار گرفت، افزود: در اين شكايات مردم اعلام كرده بودند كه شرايط برابري در اين فروش نبوده و تعدادي از بنگاه‌داران به نام خريدار موفق به خريد شده‌اند كه وشورا بعد از بررسي اين موضوع تذكرات لازم را به سايپا داد. سايپا نيز با بيان اين كه اين ميزان استقبال را پيش‌بيني نكرده بود، اعلام كرد كه در فروش‌هاي بعدي براي رعايت حقوق خريداران اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

  • افزايش كاذب قيمت استپ وي

معاون بازاريابي و فروش سايپا نيز تقاضاي بالا براي خريد خودروي جديد ساندرو استپ‌وي و محدوديت توليد و عرضه را عامل افزايش كاذب قيمت اين خودرو در بازار دانسته و اعلام كرد، با افزايش توليد و عرضه مجدد اين خودرو در روزهاي آينده، شاهد كاهش اختلاف قيمت بازار و نرخ مصوب خواهيم بود.

رضا تقي‌زاده افزود: در ابتداي توليد هر محصول، آمار توليد كم است يعني امكان عرضه كم، تقاضا افزايش يافته و اختلاف قيمت چند روزه براي خودروهاي جديد تمامي خودروسازان ايجاد مي‌شود اما به محض شماره‌گذاري شاهد كاهش اختلاف قيمت بازار با نرخ مصوب هستيم.

به گفته وي در فروش ساندرو استپ‌وي براي تمامي نمايندگي‌هاي گروه سايپا در سراسر كشور سهميه‌اي اندك درنظر گرفته شده و چند روز قبل نيز زمان ثبت‌نام اعلام عمومي شده و پس از ثبت نام هم كنترل‌هاي لازم به عمل آمد كه تأييد‌كننده اعمال صحيح اين ضوابط است. تقي‌زاده گفت: سهميه مخصوص مشتريان چه با حضور در نمايندگي‌ها و چه با ثبت نام به‌صورت اينترنتي پيش‌بيني شده بود اما به دلايل مذكور پاسخگوي نياز عموم مشتريان نبود. از مشترياني كه موفق به ثبت نام خريد نشدند عذر خواهي كرده و به محض اطمينان از افزايش توليد، سهميه جديد مختص مشتريان تعريف و در نخستين فرصت عرضه و توزيع مجدد آغاز خواهد شد.

کد خبر 347742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha