همشهری آنلاین: مه‌دود غلیظی روز دوشنبه ۲۶ سپتامبر (۶ مهر) بخش‌های بزرگی از هنگ‌کنگ را پوشاند و میزان‌های آلودگی‌های هوا به حد وخیم رسید. اداره حفاظت محیط زیست این شهر می‌گوید انتظار می‌رود این وضعیت تا ۲۸ سپتامبر ادامه یابد.

HongKong

به گزارش آی‌بی‌تی این وضعیت ناشی از طوفان گرمسیری در جزیره مجاور تایوان است که گفته می‌شود شرایط مناسبی برای فعالیت فوتوشیمیایی مه‌دود ایجاد کرده و به میزان بالای آلودگی هوا انجامیده است.

اداره محیط زیست هنگ‌کنگ در بیانیه‌ای هشدار داد که میزان آلودگی هوا در روز سه‌شنبه هم بالا خواهد ماند. اما آب‌وهوای بارانی ممکن است باعث پاک شدن هوا در روز چهارشنبه شود.


«شاخص کیفیت بهداشتی هوا» روز دوشنبه در بخش‌های غربی این جزیره به حد هشدار شدید رسید که بیانگر خطرات بهداشتی وخیم است. از مردم در این بخش‌های جزیره به خصوص کودکان و سالمندان دچار بیماری‌های قلبی و تنفسی خواسته شده است در خانه بمانند.


آلودگی هوا و افت کیفیت آن باعث افزایش هشداردهنده موارد آسم و عفونت‌های مجاری تنفسی در هنگ‌کنگ و منطقه آسیا- اقیانوسیه شده است.


هنگ‌کنک که یک دولت نیمه‌خودمختار براساس قاعده «یک کشور، دو سیستم» در توافق با چین است- اغلب به خاطر کیفیت بد هوایش مورد انتقاد سازمان جهانی بهداشت بوده است. گفته می‌شود عامل تشدیدکننده آلودگی هوا ازدحام ترافیکی ناشی از افزایش شمار ماشین‌های شخصی است.


یک گزارش زیست‌محیطی در ماه ژوئیه اعلام کرد که میزان آلودگی هوا در این شهر بسیار بالاتر از حد ایمنی تعیین شده بوسیله سازمان جهانی بهداشت است. میزان‌های اکسیدهای نیتروژن در هوا در پنج سال گذشته از میزان‌های مجاز سازمان جهانی بهداشت فراتر رفته است. گزارش می‌شود که در برخی از بخش‌های هنگ‌کنگ میزان گازهای آلاینده خروجی از ماشین‌ها حدود دو نیم برابر میزان‌های توصیه‌‌شده است.

کد خبر 347743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha