سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: فریدون شهبازیان - آهنگساز - رهبر ارکستر موسیقی ملی شد.

شهبازیان

به گزارش ایسنا، پس از آن‌که فرهاد فخرالدینی - رهبر پیشین ارکستر ملی - نیمه شهریورماه امسال با اعلام این‌که «تا برآورده شدن درخواست‌هایش از بنیاد رودکی مایل به ادامه همکاری با ارکستر ملی نیست» از سمت خود کناره‌گیری کرد، فریدون شهبازیان - آهنگساز - چوب رهبری این ارکستر را در دست خواهد گرفت.

مدیرعامل بنیاد رودکی در گفت‌وگو با ایسنا با تأیید این خبر، اظهار کرد: براساس مصوبه جلسه شورای عالی موسیقی این بنیاد، فریدون شهبازیان به‌عنوان رهبر ثابت ارکستر موسیقی ملی انتخاب شده است.

علی‌اکبر صفی‌پور ادامه داد: شورای عالی موسیقی بنیاد رودکی شامل فرزاد طالبی - مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد -، بهرام جمالی - مدیرعامل انجمن موسیقی ایران -، حمیدرضا نوربخش - مدیرعامل خانه موسیقی -، محمد سریر، داود گنجه‌ای، حمید شاهنگیان و ... است که در جلسه پنجم مهرماه به اتفاق آرا تصویب کردند که آقای شهبازیان این مسوولیت را برعهده بگیرد.

او با بیان این‌که ما با آقای فخرالدینی نیز مذاکره‌هایی انجام دادیم تا از سرگیری کار ارکستر ملی با او باشد، گفت: ایشان به هر دلیلی از ادامه کار انصراف داد. ما نیز ضمن ادای احترام به او و کسب اجازه از محضرش، آقای شهبازیان را که از بزرگان موسیقی است، به این سمت منصوب کردیم.

وی تأکید کرد: با برنامه‌ای که آقای شهبازیان برای ارکستر ارائه داده، همان‌طور که ارکستر سمفونیک در سه‌ماه گذشته کار کرده است، شاهد اجراها و برنامه‌های خوبی در ماه‌های آینده خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، فریدون شهبازیان متولد سال ۱۳۲۱ در تهران است. او در هشت سالگی ساز ویلن را فرا گرفت و در ۱۸ سالگی به عضویت ارکستر سمفونیک تهران درآمد. شهبازیان فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

او رهبری گروه کر و ارکستر سمفونیک رادیو را در کارنامه خود دارد. او با خوانندگانی مانند محمدرضا شجریان و نادر گلچین همکاری داشته و در زمینه ساخت موسیقی فیلم نیز فعال بوده است.

به اساس این گزارش، روابط عمومی بنیاد رودکی در ساعت ۱۷:۳۲ امروز، حکم مدیرعامل این بنیاد خطاب به شهبازیان را منتشر کرد.

علی‌اکبر صفی‌پور دراین حکم آورده است: «منزلت و جایگاه والای جنابعالی به‌عنوان ایرانی نام‌آور در موسیقی، شهره آفاق است. بر این مبنا بنیاد فرهنگی هنری رودکی افتخار دارد که رهبری ارکستر موسیقی ملی از سوی شما پذیرفته شده است. این گام مهم برای ارتقای جایگاه موسیقی، بویژه موسیقی سنتی و اصیل ایرانی و شکل‌گیری ارکستری منسجم از هنرمندان شایسته کشورمان و برنامه‌ریزی برای فعالیت در سطح جهانی خواهد بود.»

کد خبر 347745

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha