رضا کیانیان با اشاره به کمپین تشکیل شده برای نجات دریاچه ارومیه گفت: اگر ما بتوانیم یک میلیون امضا جمع کنیم با تکنولوژی و سرمایه‌گذاری مدرن، جامعه جهانی به ما کمک خواهد کرد که این دریاچه را زودتر احیا کنیم.

دریاچه ارومیه

به گزارش ايسنا، اين بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون ادامه داد: به هر دليلي سياست‌هاي غلط، استفاده غلط بخش كشاورزي از آب، استفاده نادرست ما از آب و خشكسالي باعث شده تقريبا تمام درياچه نابود شود. آب‌هاي رودخانه‌ها به 20درصد رسيده است و اين يعني اينكه ممكن است تا 20سال آينده خشكسالي در ايران كامل شود. براي اينكه اين اتفاق نيفتد ما كمپيني تشكيل داديم تا يك ميليون امضا جمع كنيم و بدهيم سازمان ملل، تا علاوه بر ايجاد همبستگي مردمي، جامعه جهاني را متوجه اين فاجعه جهاني كنيم.

وي يادآور شد: در دوران دفاع‌مقدس دشمن به كشور ما حمله كرد و ما براي دفاع از همين خاك رفتيم، جنگيديم و جان داديم، الان هم با شرايط آن موقع فرقي نمي‌كند سياست‌هاي غلط و خشكسالي باعث شده كه بخش‌هايي از خاك وطن ما را از ما بگيرد يعني طبيعت را از ما مي‌گيرد، خودمان را از ما مي‌گيرد. وقتي درياچه اروميه خشك شود مي‌دانيد چه فاجعه‌اي پيش مي‌آيد. طوفان‌هاي نمك باعث مي‌شود تا كشاورزي منطقه نابود و مهاجرت آغاز شود، براي جلوگيري از اين اتفاقات. من از مردم خواهش مي‌كنم يك كار ساده انجام دهند فقط يك پيامك بدهند و عدد يك را به شماره تلفن 30007040پيامك كنند. اين هنرمند گفت: ارسال اين پيامك رايگان است و تا به حال 200هزار ارسال داشتيم و اميدواريم با اطلاع‌رساني از اين برنامه اين تعداد افزايش پيدا كند.

رضا كيانيان گفت: ما با دست پر مي‌توانيم برابر سازمان ملل ظاهر شويم و بگوييم يك ميليون از مردم ما دست در دست هم دوست دارند درياچه‌هايشان احيا شود به‌خصوص درياچه اروميه. من از مردم ايران خواهش مي‌كنم همين الان به اين شماره پيامك كنند.

کد خبر 347758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha