همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشت (WHO) گزارش داد بیش از ۱۶ هزار نفر هر سال در انگلیس به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

آلودگی هوا سالانه بیش از ۱۶ هزار نفر را در انگلیس به کشتن می‌دهد

به گزارش تارنمای شبکه "ITV" انگلیس، داده‌های جدید کارشناسان سازمان جهانی بهداشت همچنین نشان می‌دهد که 92 درصد از جمعیت جهان در مناطقی زندگی می‌کنند که کیفیت هوا پایین‌تر از حد استاندارد است.

"نادا اسویران" از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی گفت: مفهوم این آمار آن است که در سال 2012، از هر 9 نفر یک نفر در اثر آلودگی هوا جان باخته‌اند.

آمار قربانیان ناشی از آلودگی هوا شامل مرگ ناشی از حمله قلبی و سرطان ریه است.

انگلیس تنها کشوری نیست که بیش‌ترین آسیب را در نتیجه آلودگی هوا داشته است و بیش‌تر تلفات در کشورهای در حال توسعه یا کشورهایی با درآمد متوسط رخ داده است.

"فلاویا باسترو" دستیار دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در این زمینه گفت: الگوی جدید این سازمان، مناطق خطرناک از لحاظ آلودگی هوا در جهان را نشان می‌دهد و زمینه‌ای را برای نظارت بر پیشرفت در مبارزه با آن فراهم می‌آورد.

آلودگی هوا همچنان به سلامت آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه از جمله زنان، کودکان و افراد مسن آسیب می‌رساند.

سخنگوی وزارت محیط زیست، غذا و امور شهری انگلیس در واکنش به این گزارش گفت: دولت قویا متعهد به بهبود کیفیت وضع هوای انگلیس و کاهش آلاینده‌های مضر است.

وی افزود: به همین دلیل، ما از سال 2011 درباره اختصاص بیش از دومیلیارد پوند در طرح‌های حمل و نقل پاک متعهد شده‌ایم و طرحی ملی را برای رفع آلودگی در شهرها و شهرک‌ها ارائه دادیم.

این گزارش عنوان کرد 11 کشور جهان شامل ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، افغانستان، مصر، قزاقستان، هند، عراق، عربستان، میانمار و روسیه بیش‌ترین شمار مرگ ناشی از آلودگی هوا را داشته‌اند.

کد خبر 347796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha