همشهری آنلاین: عضو کمیسیون فرهنگی در مورد نشست وزیر ارشاد با مجمع نمایندگان تهران گفت: آقای جنتی گفتند که در زمینه برگزاری کنسرت نظر رهبری در اولویت قرار دارد و شیوه‌نامه‌ای برای برگزاری کنسرت‌ها به نحو احسن نیز نوشته شده که خوانندگان، نوازندگان و مخاطبان ملزم به رعایت آن هستند.

جنتی

به گزارش ايسنا، سیدفاطمه ذوالقدر نماينده مردم تهران اظهار کرد: اعضای مجمع نمایندگان تهران شب گذشته با آقای جنتی در وزارت ارشاد دیدار کردند و درباره لزوم تعامل مجلس و وزارت ارشاد و مسائل فرهنگی و هنری شهر تهران گفت‌وگو کردند.

وی با اشاره به حضور 17 نفر از اعضای مجمع آنمایندگان تهران در این جلسه، افزود: در این جلسه همچنین گزارشی از وضعیت فرهنگی شهر تهران، موسسات فرهنگی، حوزه‌ها، مساجد، وضعیت مطبوعات و رسانه‌های ارائه شد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر ضرورت تداوم و استمرار جلسات نمایندگان با وزارت ارشاد در قالب کمیسیون فرهنگی، نمایندگان تهران و فراکسیون امید،‌ یادآور شد: نمایندگان در این جلسه در مورد بی‌هویتی شهر تهران و مهاجرپذیری آن و لزوم توجه بیشتر به برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان، ارتباط وزارت ارشاد با صداوسیما، فرهنگ‌سازی و آموزش فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، چاپ و تهیه کتاب برای گروه‌های سنی مختلف و بحران هویت فرهنگی اظهاراتی را مطرح کردند.

وی با توجه به تأکید نمایندگان بر لزوم آموزش استفاده درست از ماهواره و فضای مجازی، اضافه کرد: در این جلسه تأکید شد که باید جایگزین مناسبی در مقابل تهاجم فرهنگی که از سوی ماهواره‌ها صورت می‌گیرد وجود داشته باشد و نسبت به فضاهای هنری، سینما و تئاتر به ویژه در مناطق محروم کشور اقدام شود.

ذوالقدر همچنین گفت: نمایندگان همچنین امنیت شغلی هنرمندان و خبرنگاران و بیمه آنها را نیز مورد اشاره قرار دادند. آقای وزیر نیز در این جلسه گفت که در سال‌های اخیر فضای فرهنگی به ویژه سینما و تئاتر گسترش پیدا کرده، پردیس‌های سینمایی در شهرهای مختلف ساخته شده و سالن‌های سینما و تئاتر در مراکز فرهنگی پیش‌بینی شده به نحوی که درآمد سینما در سال جاری بسیار بیشتر از سال 93 بوده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد برگزاری کنسرت نیز، گفت: آقای جنتی گفتند که در زمینه برگزاری کنسرت نظر رهبری در اولویت قرار دارد و شیوه‌نامه‌ای برای برگزاری کنسرت‌ها به نحو احسن نیز نوشته شده که خوانندگان، نوازندگان و مخاطبان ملزم به رعایت آن هستند.

کد خبر 347800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha