چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: باز هم «هری پاتر» صدرنشین فهرست موفق‌ترین اقتباس‌های ادبی در سینما شد.

سینما

مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» که براساس رمان‌های هفت‌گانه «جی.کی. رولینگ» ساخته شده‌اند، باز هم مثل سال گذشته به عنوان بهترین اقتباس‌های ادبی برگزیده شدند.

۳۲ درصد از ۲۰۰۰ مخاطب نظرسنجی مجموعه سینمایی «هری پاتر» را در میان ۱۰ فیلم محبوب خود جای دادند. رتبه دوم این فهرست هم نصیب «سرود کریسمس» شد که برگرفته از کتاب مشهور «چارلز دیکنز» رمان‌نویس کلاسیک انگلیسی است. این فیلم از سوی ۳۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی،‌ جزو ۱۰ فیلم برتر شناخته شد.

«رستگاری در شائوشنگ» که اقتباس موفق و معروفی از رمان «استفن کینگ» است،‌ جایگاه سوم را کسب کرده و چهارمین رتبه به «ارباب حلقه‌ها» اختصاص پیدا کرده است. «ارباب حلقه‌ها» مجموعه رمان‌های تخیلی از «جی.آر.آر. تالکین» است که توسط «پیتر جکسون» به دنیای سینما راه پیدا کرده است.

مجموعه «جیمز باند» هم جزو موفق‌ترین اقتباس‌های ادبی بوده‌اند. «یان فلمینگ» نویسنده مجموعه اصلی این داستان‌های کارآگاهی است که تاکنون کارگردانان بسیاری را وسوسه کرده است.

مجموعه «بورن» در رده ششم این نظرسنجی نشسته و نام «استفن کینگ» در جایگاه هفتم تکرار شده است. این‌بار اقتباس سینمایی «مسیر سبز» این جنایی‌نویس آمریکایی رای آورده و در فهرست بهترین‌ها قرار گرفته است.

«چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» رمانی از «رولد دال» رتبه هشتم را دارد و «هابیت» تالکین، نویسنده‌ای که پیش‌تر با «ارباب حلقه‌ها» جایگاه چهارم را کسب کرده بود، پس از آن آمده است. دهمین اقتباس ادبی محبوب هم «فارست گامپ» نوشته «وینستون گروم» است که با بازی درخشان «تام هنکس» و کارگردانی «رابرت زمکیس» در سال ۱۹۸۶ به روی پرده رفت.

رتبه‌های یازدهم تا بیستم این فهرست هم عبارتند از: مجموعه «خاطرات بریجت جونز» نوشته «هلن فیلدینگ»، «پارک ژوراسیک» نوشته «مایکل کریکتون»، مجموعه «سرگذشت نارنیا» نوشته «سی.اس. لوییس»، «کتاب جنگل» نوشته «رودیارد کیپلینگ»، «پدرخوانده» نوشته «ماریا پوزو»، «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» نوشته «کن کیسی»، سه‌گانه «بازی بقا» نوشته «سوزان کالینز»، «غرور و تعصب» نوشته «جین آستین»، «آلیس در سرزمین عجایب» نوشته «لوییس کرول» و «دختری با خالکوبی اژدها» نوشته «استیگ لارسن».

کد خبر 347836

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha