همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: مایه تاسف است که روند سپردن سالمندان به مراکز سالمندی رو به افزایش است، باید در مجلس و دولت در این باره قوانینی وضع شود.

سالمندی

به گزارش ایسنا، دکتر حسن هاشمی، در برنامه پیاده‌روی اعضای کانون‌های سالمندی شهر تهران که نهم مهر در بوستان‌ جوانمردان برگزار شد،، اظهاركرد: طی چهل سال گذشته متوسط طول عمر در کشور دو برابر شده است. این رقم برای زنان 81 سال و مردان 76 رسیده است. باتوجه به مسن شدن جمعیت ایران، نیاز به افزایش مراقبت‌ها برای این گروه سنی داریم.

هاشمی با بیان اینکه در طول چند دهه گذشته اقدامات جدی در حوزه سلامت صورت نگرفته است، ادامه داد: در دولت یازدهم، سلامت در اولویت قرارگرفت اما هنوز معتقدیم که کافی نیست، بلکه باید چندین دهه اولویت مجلس و دولت باشد.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به سفر اخیر خود به مسکو، اضافه کرد: در شهر مسکو که جمعیتی نزدیک به تهران دارد، 81 هزار تخت بیمارستانی وجود دارد، درحالی که مجموع تخت‌های بیمارستانی تهران، 26 هزار مورد است که بیشتر آن‌ها نیز پیش از انقلاب راه اندازی شده اند.

هاشمی همچنین بر کاهش وزن، ورزش، کاهش مصرف شیرینی و مواد شور و ترک مصرف دخانیات تاکید و اضافه كرد: مایه تاسف است که روند سپردن سالمندان به مراکز سالمندی رو به افزایش است. در فرهنگ و آموزه‌های دینی ما نیز چنین توصیه ای نشده است و باید در مجلس و دولت قوانینی در این حوزه وضع کند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در کشور مساله بهداشت روان اهمیت زیادی دارد، گفت: بخشی از افسردگی‌ها نیز به دلیل بي‌احترامی و بی‌توجهی است که در همه سنین ممکن است اتفاق بیفتد.

کد خبر 347959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha