همشهری آنلاین: قائم‌مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت از تأیید نشدن معادل‌سازی مدارک تحصیلی و سوابق تجربی با مدارک معادل دانشگاهی توسط وزارت بهداشت خبر داد و گفت: مدارک رسمی مدارکی هستند که در نتیجه تحصیل فرد در یکی از مراکز دانشگاهی صورت بگیرد بنابراین افرادی که دنبال مدارک معادل‌ باشند تخلف کرده و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

به گزارش ايسنا، دکتر حمید اکبری با اعلام این مطلب در خصوص معادل‌سازی مدارک تحصیلی و سوابق تجربی به مدارک معادل دانشگاهی، اظهار کرد: اخیرا معادل‌سازی مدارک تحصیلی و سوابق تجربی بسیار شایع شده است. این گونه اقدامات به هیچ عنوان مورد تأیید وزارت بهداشت نبوده و مدارکی که از طریق معادل‌سازی به دست بیاید فاقد هر گونه ارزش است.

وی تصریح کرد: اصولا در کشور مدارک رسمی و مورد قبول مدارکی هستند که در نتیجه تحصیل فرد در یکی از مراکز دانشگاهی صادر شوند. در واقع مدرکی تحت عنوان مدرک معادل از دیدگاه وزارت بهداشت به رسمیت شناخته نمی‌شود و این گونه مدارک هیچ گونه کاربردی در کشور ندارند.

قائم‌مقام معاونت آموزشی اظهار کرد:‌ اقداماتی که در جهت معادل‌سازی مدارک تحصیلی و سوابق تجربی به مدارک معادل دانشگاهی در کشور صورت می‌گیرد صرفا در جهت منفعت‌طلبی برخی افراد انجام می‌شود، بنابراین وزارت بهداشت توصیه می‌کند به این نوع تبلیغات توجهی نشود.

دکتر اکبری در پایان خاطرنشان کرد: مدارک افرادی که دارای مدرک معادل‌ داشته باشند و همچنین صدور این گونه مدارک از دیدگاه وزارت بهداشت تخلف محسوب می‌شود و با استفاده‌کنندگان از این نوع مدارک نیز به عنوان متخلف برخورد خواهد شد.

کد خبر 347982

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha