شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: داشتن خانه‌ زیست سازگار که در مدت زمان کوتاهی ساخته شود، آرزوی بسیاری از افراد است و خانه Avalon House نمونه‌ای از خانه دوستدار محیط زیست بوده که در عرض ۶ هفته ساخته می‌شود.

این خانه دوستدار محیط زیست‌ است

به گزارش ایسنا، طراحی این منزل توسط کارگاه آرکیبلاکس (Archiblox) استرالیایی با سقف سبز مدولار و مواد پیش‌ساخته طی مدت دو ماه در مکانی ساحلی انجام شده است. قطعات این خانه در جای دیگری به صورت پیش‌ساخته آماده می‌شود و سپس در محل احداث نصب می‌شود.

این منزل در نیو ساوت ولز با سقفی سبز در عقب‌نشینی ساحل با کم‌ترین تاثیر بر محیط زیست و با مجوز FSC (سازمان نظارت بر جنگل‌ها) ساخته شده است.

خانه آوالون 106 متر مربع مساحت دارد و این اندازه قابل تغییر و کوچک شدن است. این منزل رو به ساحل و نمای آن چوبی بوده و سقف سبز آن موجب استفاده از آب باران و همچنین کاهش نفوذ نور خورشید به داخل می‌شود. نمای جنوبی و شرقی آن دارای ایوان بوده و محیط داخلی و بیرونی را به یکدیگر پیوند می‌زند. این منزل مدولار بوده، در سراشیبی قرار گرفته و در نتیجه موجب کاهش جریان آب می‌شود.

جهت شرقی و غربی Avalon موجب بهره‌مندی از چشم‌اندازی زیبا شده و همچنین از این طریق هوا تهویه می‌شود.

پنجره‌ها در قسمت جنوبی و شمالی قرار گرفته‌اند تا استفاده از نور طبیعی افزایش یابد. نور و هوای پاک در فضاهای نشیمن آشپزخانه و نیمی از منزل وجود دارد. یک اتاق‌ خواب‌ مستر و دو اتاق خواب کوچک با سرویس بهداشتی نیز نیم دیگری از خانه را تشکیل می‌دهند.

در این منزل از رنگ‌های طبیعی و روغنی با VOC پایین در محیط داخلی استفاده شده است.

کد خبر 348095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha