طبق مفاد قرارداد شهرداری با پیمانکاران، دستورالعمل سیستم مدیریتی بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست (HSE) باید در تمامی بوستان‌ها اجرا شود.

بوستان

علي محمد مختاري، مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهر تهران گفته در دستورالعمل جديدي كه درخصوص سيستم مديريتي بهداشت، ايمني و محيط‌زيست (HSE) صادر شده است، مقرر شده در ورودي همه بوستان‌ها مواردي كه بايد مورد بازبيني روزانه قرار گيرد در تابلويي مشخص و ذكر شود.

با مشخص شدن المان‌هاي موجود در بوستان‌ها همانند تابلوي برق و يا وجود آبنما، هم مردم و هم ناظر بيش از گذشته مسائل ايمني را مورد توجه قرار مي‌دهند و به نوعي نسبت به المان‌هايي كه بايد ايمني در آنها مورد توجه باشد در ورودي بوستان با حساسيت بيشتري پيگيري به عمل مي‌آورند. مديرعامل سازمان پارك‌ها اعلام كرد: سامانه HSE بهداشت، ايمني و محيط‌زيست در 2هزار و ۲۷۱ بوستان محله‌اي، منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي شهر تهران به اجرا درآمده كه از يك سو منجر به ارتقاي اداره و مديريت صحيح بوستان‌ها شده و از سوي ديگر امكان شناسايي به موقع خطرات را فراهم كرده و از بروز حوادث و اثرات نامطلوب بهداشتي، ايمني و محيط‌زيستي جلوگيري مي‌كند.

معصومه آباد، رئيس كميته ايمني شوراي شهر تهران نيز چند‌ماه قبل با اشاره به بررسي وضعيت ايمني در بوستان‌هاي تهران اعلام كرد كه از مجموع 350پارك مورد بررسي در 6منطقه تهران، 10هزار خطر ايمني- بهداشتي و زيست‌محيطي شناسايي شده است. وي در گزارش خود كه در صحن علني شورا قرائت كرد اين را هم گفت كه از سال 94تاكنون مطالعات ارزشمندي در حوزه شناسايي مخاطرات ايمني، بهداشتي و محيط‌زيستي در پارك‌ها صورت گرفته و لازم است اقدامات جدي در اين مورد انجام شود.

  • ارتقاي تجهيزات بازي بوستان‌ها

‌ بخش ديگري از ايمني بوستان‌ها به تجهيزات و وسايل بازي نصب شده در آنها مربوط است كه توسط سازمان استاندارد مورد بررسي قرار خواهد گرفت. كارشناس تجهيزات تفريحي و شهربازي سازمان استاندارد پيش از اين به همشهري اعلام كرده بود كه خوشبختانه ارتباط خوبي ميان اين سازمان و شهرداري در مورد بررسي وضعيت ايمني تجهيزات و رعايت استانداردهاي آنها وجود دارد. حسن فرح‌بخش اين را هم گفت كه برخي مناطق شهرداري ازجمله منطقه 2، 9، 13، 16و 22همكاري تنگاتنگي دراين خصوص داشته‌‌اند و تعداد زيادي از پارك‌هاي خود را براي بررسي استانداردها و ايمني تجهيزات در سامانه اين سازمان ثبت نام كرده‌اند.

کد خبر 348441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha