همشهری‌آنلاین: جولیان آسانژ،موسس ویکی‌لیکس فاش کرد یکی از رکن‌های استراتژی که آمریکا از سال ۲۰۰۶ بر آن تکیه داشته براندازی نظام سوریه از طریق تخلیه سوریه از ساکنانش بود.

خبرگزاری نووستی روسیه به نقل از جولیان آسانژ، موسس ویکی‌لیکس گزارش داد، در پس اخراج هزاران سوری از وطن‌شان حساب و کتاب‌های هشداردهنده به افراد و گروه‌هایی وجود دارد که از جنگ مستقیم سود می‌برند و آنها محافظه‌کاران آمریکایی، شبکه‌هایشان در صنایع دفاعی، شرکت‌های مزدور و شبکه‌های جاسوسی سری هستند.

آسانژ تصریح کرد: آمریکا از سال ۲۰۰۶ برای براندازی نظام سوریه از طریق تخلیه این کشور از ساکنانش تلاش می‌کند به طوری‌که فرار مغزها، کارشناسان آکادمیک منجر به تضعیف سوریه و توقف نقش حیاتی در آن شد.

آسانژ از نفاق غرب در پس سیاست "در باز اروپایی" به روی مهاجران انتقاد کرد و با استناد به اظهارات دولت سوئد درباره جریان جنگ عراق گفت: دولت سوئد در آن زمان اعلام کرد مشارکت ما در جنگ با قبول آوارگان در سوئد بود.

به گزارش ایسنا، موسس ویکی‌لیکس تصریح کرد: آژانس‌های اطلاعات و شرکت‌های فعال در عرصه صنایع دفاعی مصلحت‌شان در ادامه جنگ در سوریه است و از این رو مشکلاتی را ایجاد می‌کنند زیرا می‌دانند برای حل مشکلات به آنها نیاز است و اگر مشکلات حل شود بودجه آنها کاهش خواهد یافت و اين به نفع کسانی نیست که از جنگ سوءاستفاده می‌کنند.

آسانژ خاطرنشان کرد،‌ ارتباط مستقیم جنگ در سوریه با باقی نگه‌داشتن قیمت پایین نفت مرتبط است و از این رو بانک مرکزی آمریکا میزان فایده هماهنگی با فرانسه و انگلیس در این استراتژی را در خاورمیانه رد می‌کند.

ویکی لیکس تعدادی اسناد مهم از جمله اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا را فاش کرده بود که ثابت می‌کند هر یک از آمریکا و شیوخ قطر یا نظام ترکیه و عربستان با بحران سوریه در ارتباط بوده و براي براندازی دولت سوریهتلاش كرده‌اند.

کد خبر 348879

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha