همشهری آنلاین: دولت آلمان از اینکه برای آغاز دورانی جدید از خودروهای پاک و بدون آلودگی تنها بر مشوق‌های مالی اتکا داشته باشد، چندان خشنود نیست،‌از این رو تصمیمی جدی‌تر در این زمینه گرفته‌است.

براساس گزارش انگجت، شوراي ايالتي آلمان كه بندسرات نام دارد، مصوبه‌اي را به تاييد رسانده‌است كه براساس آن استفاده از خودروهاي داخلي جديد داراي موتورهاي احتراقي تا سال 2030 ممنوع خواهد شد.

از اين تاريخ به بعد شهروندان آلماني تنها اجازه خريداري خودروهاي هيدروژني را دارند. اگرچه اين طرح الزام قانوني ندارد،‌اما شوراي ايالتي آلمان قصد دارد از كميسيون اروپا درخواست كند اين طرح را در سرتاسر اروپا به اجرا بگذارد، و معمولا زماني كه آلمان قصد داشته باشد در سياست‌هاي اتحاديه اروپا تاثيري بگذارد، در اين كار موفق مي‌شود.

اين شورا همچنين از كميسيون اروپا مي‌خواهد تا سياست‌هاي ماليات‌گذاري و تاثير آن بر تحريك جنبش حمل و نقل پاك را مورد بازبيني قرار دهد. شايد اين به آن معني باشد كه در ازاي خريداري خودروهاي پاك مشوق مالياتي براي افراد درنظر گرفته شود و شايد به معني از بين بردن تخفيف‌هاي مالياتي موجود براي خريد خودروهاي سوخت فسيلي باشد.

خودروسازان درحال حاضر نگران اين موضوع هستند كه تعيين استاندارد‌هاي دشوارتر درباره ميزان آلايندگي منجر به نابودي صنعت خودروهاي ديزلي شود، مالكيت كم هزينه خودرو را از بين ببرد و كسب و كار آنها را به خطر بياندازد.

با اين همه براساس گزارش فوربس از ماه آگوست به بعد ميزان خريداري خودروهاي ديزلي در اروپا با كاهشي قابل توجه مواجه شده‌است و اين احتمال بسيار زياد است كه تقلب شركت فولكس درباره ميزان آلايندگي خودروهايش روي خريد خودروهاي ديزلي تاثير گذاشته باشد. با افزودن مشوق‌هاي مالياتي و ممنوعيت استفاده از موتورهاي احتراقي به اين شرايط، زمان زيادي طول نخواهد كشيد كه اروپايي‌ها به سرعت به خريد خودروهاي هيدروژني و برقي رو آورند.

کد خبر 348998

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha