همشهری آنلاین: هزاران نفر از شهروندان یمنی صبح یکشنبه با حضور در مقابل مقر سازمان ملل در خیابان شصتم جنوبی در صنعا وتجمع در این محل ٬خشم خود را از کشتار سالن بزرگ صنعا و تداوم تجاوزهای عربستان به یمن اعلام کردند.

تجمع اعتراضی صدها هزار یمنی علیه تجاوزات وحشیانه عربستان

به گزارش ايرنا به نقل از شبکه خبری المسیره ،راه پیمایان یمنی در این راهپیمایی موسوم به ' آتشفشان خشم ' با حمل پرچم و پارچه نوشته هایی٬ جنایت های متجاوزان و مزدورانشان ضد مردم یمن را محکوم کرده وخواستار پاسخگویی محافل بین المللی به این جنایت ها شدند.

شورای عالی سیاسی یمن روز گذشته با صدور فراخوانی خواستار تجمع امروز مردم در برابر مقر سازمان ملل در صنعا شده بود.

شورای عالی سیاسی از مردم یمن خواسته بود با شرکت در راه پیمایی گسترده ٬ ضمن محکوم کردن تداوم تجاوز عربستان٬ خشم خود را از کشتار تالار بزرگ صنعا نشان دهند و همچنین حمایت خود از بانک مرکزی اعلام کنند.

در بیانیه شورای عالی سیاسی تاکید شده است که هدف از حضور مردم در راه پیمایی امروز صنعا٬ تاکید بر حمایت از بانک مرکزی ، مخالفت با اقدام های غیر قانونی مزدوران عربستانی ومحکوم کردن سکوت محافل بین المللی در قبال حوادث یمن وتاکید بر همبستگی مردم یمن با رهبران سیاسی آن جهت تقویت پایداری جبهه اقتصادی است.

جنگنده های ائتلاف عربستان عصر روز شنبه در تازه ترین جنایت خود٬ مراسم ختم پدر وزیر کشور یمن در صنعا را بمباران کردند که در اثر آن بیش از 700 شهروند یمنی کشته یا زخمی شدند.

گزارش ها حاکی از آن است که «عبد القادر هلال» شهردار صنعا نیز در جریان این حملات کشته شد. همچنین امداد رسان ها در حین انتقال قربانیان به بیمارستان دو بار هدف حمله جنگنده های سعودی قرار گرفتند.

عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به تازگی دستور انتقال بانک مرکزی یمن از صنعا به عدن را صادر کرد.انصارالله تاکید کرده است که بانک مرکزی باید همچنان در پایتخت و بدون وارد شدن در درگیری ها کار خود را ادامه دهد .

منصور هادی قصد دارد با انتقال بانک مرکزی به عدن٬مانع پرداخت حقوق کارکنان دولتی در استان های شمالی یمن و به ویژه صنعا شود و به این وسیله باعث نارضایتی مردم از نیروهای انقلابی شود.

یمن از 19 ماه قبل تاکنون در سایه سکوت محافل بین المللی مورد تجاوز زمینی هوایی ودریایی عربستان قرار دارد ودر این میان بیش از 10هزار تن کشته وهزاران تن دیگر زخمی شده اند.

کد خبر 349027

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha