شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

نمایش ۱۰ فیلم ایرانی در جشنواره سائوپائولو

عباس کیارستمی

چهلمين جشنواره فيلم سائوپائولو، روز 20اكتبر (پنجشنبه 29مهر) در مركز برزيل آغاز به‌كار مي‌كند و سينماي ايران با داشتن 10نماينده در بخش‌هاي مختلف، حضوري پررنگ در اين دوره دارد.به گزارش همشهري، به سنت تمام رويدادهاي سينمايي چند‌ماه اخير در گوشه و كنار جهان، مهم‌ترين جشنواره فيلم در منطقه آمريكاي جنوبي هم ياد و نام سينماگر فقيد ايران را گرامي مي‌دارد و در بخشي ويژه، مستند «76دقيقه و 15ثانيه با عباس كيارستمي» را به نمايش مي‌گذارد. فيلم 16دقيقه‌اي «مرا به خانه ببر» هم حاصل بازيگوشي‌هاي دوربين كيارستمي در كوچه‌هاي پراز پله جنوب ايتالياست كه همراه با مستند سيف‌الله صمديان روي پرده مي‌رود.

ديگر فيلم ايراني حاضر در سائوپائولو 2016«فروشنده» اصغر فرهادي است كه نماينده ايران در اسكار هشتاد و نهم خواهد بود. قرار است اين فيلم تحسين‌شده همراه با نمايندگان 9كشور بوسني، فرانسه، پرتغال، فيليپين، سرزمين‌هاي اشغالي، استراليا، فنلاند، فلسطين و صربستان در اسكار 2017براي علاقه‌مندان به نمايش درآيد. امسال در مجموع 323فيلم در بخش‌هاي شش‌گانه جشنواره سائوپائولو حضور دارند.

«اژدها وارد مي‌شود» ماني حقيقي، «خانه‌اي در خيابان چهل و يكم» حميدرضا قرباني، «زماني ديگر» ناهيد حسن‌زاده، «سينما نيمكت» محمد رحمانيان، «لانتوري» رضا درميشيان، «مات» صبا كاظمي، «خواب آب» فرهاد مهرانفر و «چهارشنبه» سروش محمدزاده ديگر نمايندگان ايران در جشنواره سينمايي برزيل هستند كه برخي از آنها در بخش اصلي سائوپائولو يعني مسابقه فيلمسازان اول حضور دارند و براي كسب جايزه رقابت مي‌كنند.

بت گوردن از آمريكا، جفرسن دي از برزيل، ليتا استانتيچ از آرژانتين، نيكولاس كلوتس از فرانسه، پيتر بروسنس از بلژيك و واسكو پيمنتل از پرتغال 6عضو هيأت داوران بخش مسابقه اصلي چهلمين جشنواره سائوپائولو هستند كه دوم نوامبر با معرفي برگزيدگان به پايان مي‌رسد.

کد خبر 349425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha